actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2015, 00:41
Lore.P*eters Lore.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Geel
Posts: 138
"Punt aan de lijn: wifi maakt je kind niet ziek"

We willen het beste voor onze kinderen, dus laten we waarschuwingen over dagelijkse gebruiksvoorwerpen gemakkelijk aan ons hart komen. In The Telegraph maakt een vader kordaat komaf met de hardnekkige paniekzaaierij rond wifi.

Sinds Frankrijk ruim drie maanden geleden een wet goedkeurde die draadloos internet verbiedt in alle soorten opvang voor kinderen tot drie jaar, wint de paniekzaaierij rond wifi weer aan populariteit. Kind en Gezin zegt dat er "geen bewijs is dat straling door wifi schadelijk is voor de gezondheid, ook niet voor die van kinderen". Toch raadt K&G aan om uit voorzorg een aantal maatregelen te nemen omdat kinderen tot een hogere risicogroep behoren aangezien hun hersenen nog in volle ontwikkeling zijn.

In The Telegraph werpt Ian Douglas, vader van twee, dit denkpatroon omver. "Het klopt dat het International Agency for Research on Cancer (onderdeel van de Wereldgezondheidsorganisatie) gepulste elektromagnetische straling of kortweg microgolven classificeert als categorie '2b' in hun overzicht van kankerverwekkende risico's. Nu moet je weten dat ook koffie, houtbewerking en ingelegde groenten tot dit rijtje behoren. Ik zie de Fransen nog niet meteen een liga tegen augurken oprichten of een mars tegen klusjeswerk houden", aldus Douglas.

Veilig


©THINKSTOCK
Douglas betwijfelt niet dat sommige mensen hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid en troebel zicht ervaren, maar vindt de schuld daarvan bij straling schuiven nogal vergezocht. "Er liggen geen bewijzen op tafel dat wifi-signalen de boosdoener zijn - zelfs niet bij intensief gebruik - en de symptomen van zogenaamde 'elektrosensiviteit' kunnen een brede waaier aan oorzaken hebben", klinkt het.

De hoeveelheid energie die door een wifi-router geproduceerd wordt, is heel laag, te laag om DNA te verstoren. Hierdoor kan het in principe niet kankerverwekkend zijn. Het 'hot ear'-effect dat je ervaart na een lang telefoongesprek wordt veroorzaakt door de opwarmende batterij, niet door de straling. "Het is te zwak om eender wat te doen, zelfs wanneer je er vlakbij zit", stelt Douglas.

Nog een weetje: wifi zit op dezelfde frequentie als de kosmische achtergrondstraling, de echo's van de big bang. "Er is letterlijk geen plekje in ons universum dat microgolfvrij is", luidt het besluit.

Bron: De Morgen, 17/05/2015 http://www.demorgen.be/wetenschap/-...-ziek-a2325117/

Mening: Ik denk ook niet dat wifi je kind ziek maakt. Er zijn overal wel schadelijke stralen aanwezig. Als wifi zo schadelijk zou zijn voor een kind, moeten ze het verbieden, maar tegenwoordig heb je overal wifi, dus zou je kind overal in gevaar zijn. Ik denk dat ze eerder eens moeten gaan kijken naar de schade die iPad of tablet aanricht bij een kind. Dat brengt een kind meer schade toe dan wifi. Als een kind constant voor de tablet zit, raakt zijn/haar gezondheid meer in gevaar. Er is nergens één plekje op aarde waar je geen straling door je lichaam krijgt. Teveel straling is zeker niet goed, maar wifi afschaffen (voor kinderen) gaat het verschil niet maken. Probeer eerst al eens te kijken naar andere dingen die veel schadelijker zijn voor een kind.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2015, 15:09
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Wifi maakt je kind niet ziek

In tegenstelling tot Lore denk ik dat je als ouder toch best oppast. Ik kan mij herinneren dat iemand mij ooit zei dat de media in het begin van de opkomst van de gsm liet uitschijnen dat stralingen van een gsm (zelfs tijdens het bellen) geen/weinig invloed had op de gezondheid. Hier was ook iedereen van overtuigd. Enkele jaren later werd duidelijk dat het toch schadelijk is. Het is onmogelijk om nu al met zekerheid te zeggen dat wifi ongevaarlijk is.
Hetgeen in het artikel staat over dat er geen enkele plaats is zonder straling, is wel waar. Toch kunnen alle beetjes het verschil maken. Iedereen is anders en de ene persoon kan hier gevoeliger voor zijn dan de andere. Voorkomen is nog steeds beter dan genezen, dus zou ik toch de raad willen geven om op te passen met het veelvuldig gebruik van wifi.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.