actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2011, 15:45
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
tot 50 000 nieuwe jobs bij Volkswagen

Volkswagen, de grootste Europese autobouwer, is van plan om de komende zes tot acht jaar wereldwijd 50.000 jobs te creëren. Dat zei VW-baas Martin Winterkorn vrijdag in een interview op de Duitse televisie.
In Duitsland zal het aantal arbeidsplaatsen op middellange termijn stijgen met 5.000 tot 6.000.

De "boom" waaruit VW zijn voordeel haalt, zou ook dit jaar aanhouden. China blijft de belangrijkste groeimarkt, aldus Winterkorn. Ook in Brazilië, de VS, Oost-Europa en Rusland zal de verkoop voort stijgen.

Bron: www.destandaard.be
Eigen mening: Ik vind het goed dat er eindelijk eens een artikel verschijnt met nieuwe jobs, in plaats van ontslagen. 50 000 jobs, zorgt er toch voor dat een aantal werklozen terug aan de slag kunnen, of mensen die afgestudeerd zijn. Nu alleen nog maar hopen dat Volkswagen dit getal echt kan nastreven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th February 2011, 18:48
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 68
Globaal gezien een positief gegeven dat VW weer mensen gaat aanwerven, maar mijn chauvinistisch gevoel belooft hier toch niet veel goeds. 50 000 jobs is mooi om mee uit te pakken, maar als we realistisch zijn kunnen we de landen al invullen waar deze jobs voor meer werkgelegenheid gaan zorgen. Inderdaad, de lageloonlanden. Sommige jobs, waar een hogere kennis is vereist, kunnen nog in de industrielanden ingevuld worden en zo'n duizendtal jobs in Duitsland zelf.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th February 2011, 15:00
verschueren.sien verschueren.sien is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Vorselaar
Posts: 60
Natuurlijk is het goed nieuws dat er zoveel jobs bijkomen en dat er weer heel wat mensen (maar liefst 50 000 !) terug werk hebben.
Maar wie zegt dat er daar jobs voor België gaan bij zijn.
Denk maar aan Opel....
België is tenslotte maar een klein landje, er zullen misschien wel wat jobs voor België bijzitten, maar volgens mij juichen we al te vroeg en zijn we te enthousiast als we dat cijfer zien. Het gaat hier echter wel over een globaal cijfer en niet alleen voor België als er al iets voor België bijzit !

Toch blijf ik mij nog steeds afvragen hoe de wereld er binnen 100 jaar gaat uitzien. Gaat dan alles geautomatiseerd worden? Wat zal dit dan betekenen voor de werkende mens? Gaan wij dan nog moeten gaan werken?
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 1st March 2011, 12:07
stef.colebunders stef.colebunders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 89
De titel gaf me een heel positief beeld. Vijftigduizend jobs is niet niks.
Jammer genoeg is vijftigduizend jobs over de hele wereld wel zeer weinig.
Wie zegt dat met de stijgende olieprijzen de productie van VW inderdaad blijft stijgen?
Laat ons hopen dat deze jobs er komen. Eerst zien dan geloven...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.