actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2014, 15:05
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Grote technologiebedrijven roepen op netneutraliteit te waarborgen

Bijna 150 grote technologie- en internetbedrijven, waaronder Google, Microsoft, Facebook, Amazon, Twitter, Yahoo en eBay, hebben de Federal Communications Commission in de VS verzocht een 'vrij en open internet' te garanderen.

De bedrijven hebben hun verzoek neergelegd in een open brief gericht aan de FCC. De brief is ondertekend door bijna 150 bedrijven, waaronder bijvoorbeeld ook Reddit, Mozilla, iFixit, DuckDuckGo en Dropbox. "In plaats van het toestaan van geïndividualiseerd onderhandelen en discrimineren, zouden de regels van de Commissie gebruikers en internetbedrijven, voor zowel vaste als mobiele platformen, moeten beschermen tegen blokkeren, discrimineren en betaald prioriteren", schrijven de bedrijven. Ook vinden ze dat de markt voor internetdiensten transparanter moet. "Deze regels zijn essentieel voor de toekomst van internet", verklaren ze.

De technologie- en internetbedrijven reageren met hun oproep op een nieuw netneutraliteitsvoorstel waar de FCC op 15 mei over gaat beslissen. Dit voorstel zou zogenoemde fast lanes mogelijk maken: als het plan doorgaat, mogen kabelaars bepaalde diensten sneller doorgeven als de bedrijven achter die diensten daarvoor betalen. Zo zou bijvoorbeeld Google moeten betalen voor snelle doorgifte van YouTube en Netflix voor zijn videodienst. "Als dit klopt gaat het om een grote bedreiging voor internet", schrijven de bedrijven. Overigens roepen sommige commissieleden op de stemming uit te stellen, schrijft CNet.

Bron: Tweakers.net
Datum: 08/05/2014

Eigen mening:

Dit is wat ik niet begrijp: de FCC beslist dat het herbekijken van het netneutraliteitsvoorstel een positief iets is. Het lijkt mij vrij duidelijk dat dit niet het geval is wanneer de giganten van het internet zich tegen het voorstel scharen. Google bijvoorbeeld. Google is zo gigantisch en alom vertegenwoordigd dat het bijna de baas van het internet kan genoemd worden. Maar het zijn niet enkel Sergey Brin en Larry Page (oprichters Google) die niet akkoord gaan. Nee, ook Microsoft, Mozilla, Opera, Reddit, eBay, Facebook en het lijstje gaat verder. Ik besef dat de overheid altijd de bovenhand zal hebben maar met zulke tegenstand moeten ze toch beseffen dat er iets fout is?

Ook het hele concept van netneutraliteit lijkt mij simpelweg vanzelfsprekend. Iedere website verdient dezelfde toegangssnelheid, ongeacht de kwaliteit van hun eigen servers. De internetproviders mogen hier geen kanten gaan kiezen aan de hand van wie het meeste betaalt.
Het spijt me, Verenigde Staten. Soms kan ik je logica niet volgen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.