actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th August 2014, 19:59
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Deze app dwingt kinderen hun ouders terug te bellen

Deze app dwingt kinderen hun ouders terug te bellen

Het is voor veel ouders herkenbaar: hoewel zoon- of dochterlief onafscheidelijk is van zijn of haar mobiele telefoon, is hij of zij voor mama en papa nooit te bereiken. Een Amerikaanse moeder was het beu genegeerd te worden en bedacht een app die kinderen dwingt hun ouders terug te bellen.

De app kan een Android-telefoon compleet vergrendelen. Op het vergrendelscherm verschijnt dan een boodschap als: 'je telefoon is vergrendeld, bel mama'.

Kinderen kunnen hun smartphone vervolgens alleen nog maar gebruiken om vader, moeder of een ander ingesteld nummer te bellen. Als het kind contact opneemt met vader of moeder, krijgen ze een code doorgestuurd waarmee ze hun telefoon opnieuw kunnen gebruiken.
Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=7jPzMHuaIwY

Bron: De Morgen, dinsdag 18/08/2014


Mening
Ik moest meteen denken aan 2 uitdrukkingen die mensen veel zeggen namelijk 'de jeugd van tegenwoordig' en 'wat ze met die technologie allemaal niet kunnen tegenwoordig'. Ik vind het een beetje gek. Enerzijds omdat de jeugd constant op hun gsm bezig zit en het dan toch niet zoveel moeite is om een sms'je of telefoontje van je ouders te beantwoorden. Anderzijds denk ik dat andere mensen ook je gsm kunnen blokkeren door je nummer in te voeren. Ik vind het goed dat ouders bezorgd zijn om hun kind, maar waar is de tijd dat iedereen gewoon op straat speelde en nog geen gsm had? Ik denk dat ouders van tegenwoordig veel te bezorgd zijn. Ikzelf stuur ook niet zoveel sms'jes naar mijn ouders, maar als er iets is zullen ze dat wel horen dan zal ik hen meteen wel bellen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.