actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2010, 15:34
jasper.meeussen jasper.meeussen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Massenhoven
Posts: 56
Geld gestolen op benefiet voor rolstoelgebruiker

Geld gestolen op benefiet voor rolstoelgebruiker
di 18/05/2010 - 13:18

In Gingelom zijn dieven aan de haal gegaan met de opbrengst van een benefietavond voor rolstoelgebruiker Joeri Sonck. Met het geld wou Joeri een nieuwe rolstoel kopen om rolstoelbasket te spelen.

Vorige vrijdagavond was er een benefiet in een feestzaal in Sint-Truiden voor de gehandicapte Joeri Sonck. Het benefiet bracht 3.000 euro op. Joeri speelt bij de nationale rolstoelbasketploeg en wilde met het geld een nieuwe, lichte rolstoel kopen.

"Tijdens het opruimen is het geld verdwenen", vertelt Joeri Sonck. "Mijn moeder had alle tombolaprijzen ingeladen die nog over waren. Toen ze thuiskwam, merkte ze op dat ze het geld vergeten was. Daarop heeft mijn moeder onmiddellijk naar de feestzaal gebeld en is ze ernaartoe gereden. Daar kreeg ze het doosje met geld overhandigd, maar daar zaten nog maar een paar briefjes en wat kleingeld in", aldus een aangeslagen Joeri.

De politie onderzoekt de diefstal. Joeri hoopt dat de dief of dieven de gestolen opbrengst van het benefiet terugbrengen.

bron: deredactie.be

Reactie:
zoiets is toch echt erg! Je denkt dat je bij allemaal mensen bent, die je steunen, die je kan vertrouwen en dan gaat er iemand met de opbrengst lopen... Als je geen goede bedoeling hebt met die jongen, blijf er dan gewoon weg. Nog erger zou zijn als iemand die "de grote man" heeft uitgehangen op de benefiet nu met het geld gaan lopen is. Ik hoop dat de dader beseft dat zoiets heel laag is! Van mijn part mag de dader van zo'n diefstal de rest van zijn leven zelf in een rolstoel zitten....
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th May 2010, 15:58
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 65
Dit is echt erg! Het gegeven dat deze jongeman in een rolstoel zit doet er eigenlijk weinig. Stelen hoort gewoon niet, niet in één enkele situatie. Het is namelijk wel zo dat het onder zulke omstandigheden wel erger wordt of klinkt. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen zulke dingen doen. Als je weet dat deze jongen het al zo moeilijk heeft, dat hij heel zijn verdere leven in een rolstoel zal moeten zitten, dan doe je zoiets niet. Als je een ook maar beetje respect hebt voor de medemens in deze samenleving dan doe je zoiets echt niet!

Mensen die feiten zoals deze plegen, nemen het laatste greintje respect voor elkaar en vertrouwen in elkaar weg in deze samenleving. Hoe kan je nog vertrouwen hebben in mensen als ze zelf geld gaan stelen van een gehandicapte en dan nog wel op een benefiet. Erg laag is dit!
Indien je geen goede bedoelingen hebt, blijf dan gewoon weg!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th May 2010, 16:55
Sarina.VanRompaey Sarina.VanRompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Itegem
Posts: 72
Wat? Dit kan toch niet? Ik vind het persoonlijk al erg laag dat mensen stelen, laat staan op een benefietavond. Joeri wil op een eerlijke manier geld verdienen om zijn rolstoel te kunnen kopen en dan gaat iemand anders mee aan de haal. Al dat werk, al die donaties, .. voor niets. Ik heb echt medelijden met deze jongen. Je kijkt hier zo naar uit en dan heb je gewoon niets. Ik hoop dat de dief beseft wat hij gedaan heeft en dat hij het geld terug aan deze jongen bezorgt. Maar dat is hetzelfde als geloven in de Kerstman zeker?!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 18th May 2010, 22:50
valerie caers valerie caers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mol
Posts: 71
Wie steelt er nu geld op een benefietavond? Je gaat toch naar daar om die mensen te helpen? Is dat niet het concept van een benefiet? Het zou goed zijn dat we in onze maatschappij eens wat meer naar onze medemensen kijken in plaats van altijd IKKE, IKKE, IKKE.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.