actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2014, 10:35
Thomas.V*nAelst Thomas.V*nAelst is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
Vrouw bestookt ouders overleden hartpatiëntje (4)

"En als jullie nou eens in de kist van Noah gaan liggen?" Dit en andere uitermate kwetsende boodschappen krijgen Frank De Schepper en zijn vrouw Anja elke dag op hun bord. Een Nederlandse vrouw heeft er een sport van gemaakt om voortdurend haatmails te sturen en zuur te reageren op posts op hun Facebook-pagina 'Noah's Ark'. Meer dan 30.000 mensen volgden daar maandenlang de moedige strijd van 'Noah'tje', die eind augustus stierf na een harttransplantatie. De massa's lieve steunboodschappen die ze via de pagina ontvangen, worden systematisch ontsierd door één 'internettrol', zoals men iemand noemt die zich online misdraagt.

"Al die berichtjes zijn echt beledigend", zucht De Schepper. "We kennen die vrouw helemaal niet. Op de dag dat Noah stierf, is ze begonnen met kwetsende reacties te posten, waarschijnlijk om zo ruzie te stoken met andere, vriendelijke mensen op de pagina. Ze kan er ook niet tegen dat ik elke dag nog steeds berichtjes post die gericht zijn aan mijn zoontje. Maar zo kan ik het verdriet het best wegschrijven. Als ze het niet wil lezen, moet ze er wegblijven. Maar dat wil ze blijkbaar niet. We hebben haar geblokkeerd, maar dan maakt ze andere profielen aan. Nu mailt ze me ook al enkele weken en dat om het uur. Stalking is het. We kunnen dit niet hebben."

Gisteren stapte hij naar de Nederlandse politie om klacht in te dienen. "Via de mails ben ik haar naam te weten gekomen. De politie gaat haar nu opzoeken. Hopelijk stopt het dan allemaal, want we zijn bang dat dit kan escaleren."

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/4125/Inter...tientje-4.dhtml

Mening: Het artikel gaat over een koppel die hun vierjarige zoontje (Noah) onlangs verloor aan een hartoperatie. Na dit vreselijk overlijden vinden sommige mensen het nodig om hier ongepast op te reageren. De moeder van Noah, schrijft elke dag op facebook berichten die gericht zijn naar Noah. Hierop komen tal van reacties maar die zijn niet altijd even prettig, zo blijkt. Een anonieme vrouw vind het nodig om op elk van deze berichten kwetsende reacties te schrijven zoals: "En als jullie nou eens in de kist van Noah gaan liggen?". Dit kan er bij mij niet in! De ouders krijgen nu ook haatmails van deze vrouw. Waar is het respect gebleven? Dit kan niet door de beugel en deze vrouw moet gestraft worden. De politie is hier ondertussen mee bezig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.