actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2015, 17:47
N*ck.Peeters N*ck.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Leo'burg
Posts: 89
Belg vreest alweer toenemende werkloosheid

Belg vreest alweer toenemende werkloosheid

Het Belgische consumentenvertrouwen blijft in april op hetzelfde peil als vorige maand, maar de Belg maakt zich wel steeds meer zorgen over de arbeidsmarkt. Dat blijkt uit de maandelijkse consumentenenquête van de Nationale Bank van België (NBB).

De indicator die het consumentenvertrouwen peilt, bleef in april hangen op -6, dezelfde score als in maart. In februari klokte de indicator af op -5, in januari op -9.

De Belg schat de algemene economische situatie deze maand iets positiever in, na de minder gunstige blik vorige maand. Ook wat de persoonlijke financiële situatie betreft, schatten de gezinnen de volgende twaalf maanden iets positiever in.

Maar net als vorige maand zijn de verwachtingen over de werkloosheid voor de tweede maand op rij negatiever geworden, met een score van 18 in februari en 21 in maart tot 24 in april. Hiermee belandt de deelindicator op hetzelfde peil als in januari. Een stijging wijst op een minder gunstige ontwikkeling, en een daling op een gunstigere ontwikkeling.

Toch was het in april vorig jaar (35) en de daaropvolgende zomermaanden (tot 40 in juli en 32 in augustus) veel droeviger gesteld met het inschatten van de werkgelegenheid in ons land.

Bron:
http://trends.knack.be/economie/fin...mal-563599.html

Mening:
Ik vind deze peiling nogal weinigzeggend. Ze ondervragen elke maand een aantal Belgen die dan hun mening kwijt kunnen over het vertrouwen als consument, de werkloosheid, de Belgische economie, ... Ik denk dat dit weinig zegt over de échte én huidige situatie over de werkloosheid of de arbeidsmarkt in het algemeen.
Volgens mij is er voldoende werk, maar ligt het probleem bij de werklozen zelf. Ofwel willen ze niet werken ofwel hebben ze het nodige materieel niet ter beschikking om op het werk te geraken. Dit baart me wel zorgen en dit zegt wél iets meer over de huidige economische situatie op de arbeidsmarkt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.