actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2017, 13:26
KaiYin.Y*en KaiYin.Y*en is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Baarle-Hertog
Posts: 47
Chris Hemsworth: "Geen mouwen? Dan gaan we voluit voor de armspieren"

Chris Hemsworth: "Geen mouwen? Dan gaan we voluit voor de armspieren"

Hoe het bioscooppubliek ook zal reageren op de nieuwste "Thor"-film, die volgende week in diverse Europese landen in première gaat, het zal in ieder geval niet afhangen van het gebrek aan enthousiasme bij acteur Chris Hemsworth, die zich voor zijn rol opnieuw danig in het zweet werkte. Met resultaat, wat de afgelopen maanden mochten foto’s van zijn overdreven biceps al menig nieuwswebsite sieren. Daarvoor kreeg hij de hulp van vriend -"We speelden als kind al samen"- en persoonlijke trainer Luke Zocchi, intussen al een 10-tal jaren bezig in de fitnessindustrie.

Chris Hemsworth: "Ik ben echt wel diep gegaan om me fysiek op deze rol voor te bereiden. Je kan dat wel zien aan het feit dat mijn spieren voortdurend bewegen. Alsof ze een eigen leventje leiden." (News, september 2017)

Luke Zocchi: "Toen Chris zijn pak zag voor deze nieuwe film, en de afwezigheid van mouwen, had hij zoiets van: "Oké, vanaf nu concentreren we ons op de armen en de schouders. Dat is het enige waar ik me mee ga bezig houden."" (Radioprogramma "Matt & Meshel in the Morning", maart 2017)

"Drie maanden voor de opnames beginnen we eraan. Dat is de periode van het harde labeur. Eens de opnames bezig zijn, dan is het louter het onderhouden van wat we opgebouwd hebben." ("Matt & Meshel in the Morning")

"Een uur per dag wordt er met gewichten gewerkt. Langer is niet nodig. Maar dan wel 6 dagen per week. Niet alleen gewichten, maar ook zijn eigen lichaam voortdurend optrekken hoort bij de trainingsdiscipline." (Tv-programma Today, september 2017)

"We trainen op de eerder ouderwetse bodybuilding-manier. Op uithouding wordt nauwelijks getraind." ("Matt & Meshel in the Morning")

Chris Hemsworth: "Mijn training komt hoofdzakelijk neer op gewichtheffen. Dat met verschillende soorten gewichten om verschillende individuele spieren aan te spreken. Die technieken zijn de afgelopen jaren danig veranderd. Aanvankelijk ging het louter om het opheffen van gewichten, maar nu is soepelheid even belangrijk. Daardoor voelde het die eerste keren eerder oncomfortabel aan. Ik was veel stijver. Nu voelt het veel natuurlijker aan en beweeg ik ook liever met al die spiermassa." (Lifestylewebsite W Magazine, juli 2017)

Luke Zocchi: "De 3 belangrijkste factoren om in een perfecte conditie voor een bepaalde film te komen zijn training, dieet en rust. Noem dat de sleutelelementen." (Healthista, maart 2017)

Chris Hemsworth: "Mijn trainer blijft me verbazen, wanneer hij weer met iets nieuws op de proppen komt in zijn trainingsschema, waardoor je zowel intellectueel als emotioneel betrokken blijft bij hetgeen je doet. Als je altijd hetzelfde moet doen en de oefeningen voorspelbaar zijn, dan wordt het allemaal snel afgezaagd. Door zijn oefeningen probeert Luke dit juist tegen te gaan." (W Magazine)

Luke Zocchi (foto, zie onder deze tekst): "Wat voeding betreft bouwen we geleidelijk op tot 3.500 calorieën per dag. Die bereiken we door een 6-tal maaltijden van zuivere proteïnen en groenten. Maar nu en dan is er ruimte voor een klein stukje chocolade, daar moet ik niet over liegen." ("Matt & Meshel in the Morning")

"Thor: Ragnarok" gaat volgende week in première in verschillende Europese landen, waaronder België. De film heeft alvast een indrukwekkende cast met, naast Chris Hemsworth en Tom Hiddleston, ook Cate Blanchett, Idris Elba, Jeff Goldblum, Mark Ruffalo, Benedict Cumberbatch en Sam Neill.



Bron: VRT Nieuws 21-10-2017 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/drafts...voor-de-armspi/


Mening: Het is tegenwoordig de modetrend dat elke man groot en gespierd hoort te zijn. Het speelt in op de onzekerheid van de man en tast het zelfvertrouwen aan. Vooral hoe de media om ons heen het ideaalbeeld verkondigt: het komt op het nieuws, het is te zien op reclame op straat, internet en televisie, en acteurs op het witte doek zijn quasi fitnessmodellen geworden. Overal is het beeld van de man die van een afgetraind lichaam, en nooit die van een gewoon lichaam. Behalve het psychosociale effect hiervan, vertekent het beeld voor vrouwen ook. Is het "not done" om een vriend te hebben die een buikje heeft? Moet elke man een onnatuurlijk gespierde lichaam hebben? Met als resultaat dat mannen ontevreden over zichzelf voelen en vrouwen alsmaar hogere standaarden eisen. Men klaagt tegenwoordig veel over de hoge standaarden van het ideaalbeeld van de vrouw in de media. Maar over het ideaalbeeld van mannen wordt maar nauwelijks geklaagd. De hypocrisie is om te huilen: gestroomlijnde dames in bikini op reclameborden worden geweerd, maar een gespierd bovenlijf van een mannenmodel wordt wél maatschappelijk geaccepteerd. Het wordt eens tijd dat de media ook daarop aangesproken wordt!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.