actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2017, 19:54
Jens.W*illems Jens.W*illems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 33
Advocaat wil onderzoeken of Dutroux nog gevaar is voor maatschappij

De advocaat van Marc Dutroux, Bruno Dayez, gaat het Bestuur der Strafinstellingen de toelating vragen om twee psychiaters naar de gevangenis in Nijvel te sturen. Bedoeling is een nieuwe psychiatrische analyse van Dutroux te maken en zo te achterhalen of hij nog een gevaar betekent voor de maatschappij. Dat bevestigt Dayez tegenover Sudpresse.

Volgens meester Dayez heeft Marc Dutroux geen speciale zorgen nodig. "Mettertijd worden mensen soms beter. En ook in dit geval zal de tijd zijn werk gedaan hebben."

Dutroux krijgt tweemaandelijks bezoek van een psychiater. Die moet uitzoeken of Dutroux geen tekenen van zelfmoordneigingen vertoont. Dayez wil een diepgaandere analyse. Hij stipt aan dat het niet de bedoeling is iemand vrij te krijgen die nog gevaarlijk zou zijn. "Ik ben niet gek", aldus de advocaat. "We gaan niet vragen of hij een garage mag uitbaten, of een winkel waar pralines en bloemen verkocht worden. We gaan geen onberedeneerde risico's nemen."

Marc Dutroux (59) werd in 2004 veroordeeld tot levenslang voor ontvoering, gijzeling, verkrachting, moord en illegale handel. Hij werd in 1996 opgepakt voor de ontvoering van zes meisjes, van wie er slechts twee overleefden.

BRON: https://www.demorgen.be/binnenland/...appij-b4531fbb/

Eigen Mening: Toen ik de titel van het artikel las werd ik kwaad, naarmate ik het artikel verder las werd ik steeds kwader en kwader. Dat mensen een tweede kans verdienen, daar ben ik het 100% mee eens, maar dit zou voor Dutroux al zijn derde kans zijn. Voor zij die het niet weten: hij is ooit al eens opgepakt voor het verkrachten van 5 minderjarige meisjes. Toen kwam hij ook vervroegd vrij en kijk wat hij achteraf heeft aangericht. Een persoon die levenslang krijgt, moet deze periode uitzitten. Denk in deze situatie eens aan de slachtoffers van Dutroux. Ik heb het niet enkel over de twee overlevenden maar ook over de familie van de anderen, hoe moeten zij zich wel niet voelen moest hij vrijkomen?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st October 2017, 12:22
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
Het is zo dat mensen een tweede kans verdienen om zich in de maatschappij terug te kunnen ontwikkelen. Ik denk in het geval van Dutroux dat iedereen (of toch veel mensen) het eens zijn dat hierover een uitzondering gemaakt moet worden. De gruwel die in der tijd aangericht is, kan men niet vergeten, laat staan vergeven. De ouders van de slachtoffers moeten nu met een heel wrang gevoel zitten vrees ik. Ik ben het daarom ook volledig eens met de reactie van Jens. Als Dutroux zou vrij komen, vrees ik ook voor hem dat hij veel bewaking nodig zal hebben omdat de haat op hem toch vrij groot is. De advocaat van Dutroux zegt dat ze geen onberedeneerde risico's gaan nemen, maar is het dan geen risico als hij vrij is?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.