actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2017, 11:49
Celine.J*nnen Celine.J*nnen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Balen
Posts: 35
Koninklijke Munt van België slaat geen munten meer

De Koninklijke Munt van België slaat vandaag haar laatste muntstukken. De overheid wil besparen en zoekt een overnemer in de private sector.

Tot die gevonden is, worden geen Belgische euromunten meer geproduceerd. Over de veiligheid en kans op misdrijven als de muntslagerij wordt overgeheveld, maakt niemand zich grote zorgen.

‘De veiligheidscontroles zijn streng genoeg om misbruik te vermijden’, zegt André Toujour, afgevaardigde van de onafhankelijke vakbond Nuod. Maar de kwaliteit is wat anders. ‘De Belgische munten zijn bij de beste van Europa omdat ze het langst blijven blinken, de kop precies in het midden staat en er voldoende reliëf en diepte is.’

De 43 personeelsleden van de Koninklijke Munt blijven aan de slag bij de FOD Financiën.

Bron:
De Standaard, 23.10.2017, http://www.standaard.be/cnt/dmf20171023_03147806

Mening:
Ik vind het een goede beslissing van de overheid om te besparen, daarom vind ik het een goed idee om de productie van de Belgische munten stop te zetten tot ze een betrouwbare overnemer gevonden hebben. Naar mijn mening zijn er voldoende euromunten in omloop in het dagelijks leven. Ik vind het zeer belangrijk dat de munten een veiligheidscontrole ondergaan, zodat namaak snel wordt opgemerkt. In het artikel zeggen ze dat de Belgische munten de beste van Europa zijn. Hier ben ik het volledig mee eens. Ik vind dat de Belgische munten een mooie kleur en een mooie afbeelding erop hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.