actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd October 2017, 12:53
Michiel.O* de Beeck Michiel.O* de Beeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Geel
Posts: 30
CIA-baas: "Mocht Kim Jong-un verdwijnen, zal de CIA daarover geen commentaar geven"

Als de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un nu plots zou verdwijnen of omkomen, vreest CIA-baas Mike Pompeo dat iedereen zijn inlichtingendienst met de vinger zou wijzen. "Dus als dat gebeurt, zal de CIA geen commentaar geven." Gezien de geschiedenis van de CIA zou dat mensen misschien het verkeerde idee kunnen geven.

In de Amerikaanse hoofdstad Washington DC is de "Foundation for defense of democracies forum" gehouden, een jaarlijkse conferentie van veiligheidsexperts. CIA-baas Mike Pompeo zat er in een panelgesprek en had het over verschillende brandhaarden en conflicten in de wereld. Ook de situatie met Noord-Korea kwam uitgebreid aan bod.

"Mocht Kim Jong-un verdwijnen, dan ga ik -gezien het verleden van de CIA- daar niet over communiceren", zegt Pompeo onder meer. "Mensen zouden anders kunnen denken dat het toeval is of dat er "een ongeval" is gebeurd." De CIA-topman voegt eraan toe dat het overlijden of verdwijnen van de Noord-Koreaanse leider bovendien niet per se goed nieuws zou zijn. "Onze missie is duidelijk: we willen voorkomen dat Noord-Korea de VS kan bedreigen met een kernwapen. (...) We willen het diplomatisch en economisch onder druk zetten, zodat het nooit zover komt."

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/1...j-niet-waarom-/
Website: www.vrt.be
Geraadpleegd: 22/10/2017 12:41

Eigen mening: Kim Jong-un is één van de meest controversiële figuren van deze tijd als je het aan mij vraagt. Alleen al de "strijd" tussen de VS en Noord-Korea komt bijna dagelijks voor in het nieuws. De vraag is volgens mij nog altijd: gaat er ook effectief iets gebeuren? Ik denk dat we bij dit onderwerp ons moeten richten tot het gezegde "Blaffende honden bijten niet.". Natuurlijk bestaat de mogelijkheid wel dat Kim Jong-un of Donald Trump effectief in actie gaan springen in de toekomst, maar dit conflict duurt nu al een hele tijd. De ene bedreiging na de andere is al intussen gemaakt, en ik begin steeds minder en minder te geloven in "het grote machtsvertoon" van Noord-Korea. Als Kim Jong-un ook effectief plots zou verdwijnen, dan ben ik ook niet van mening dat we moeten gaan feestvieren, bij manier van spreken. Er zal hoogstwaarschijnlijk wel een opvolger klaar staan om zijn plaats in te nemen. Als dat gebeurt dan hebben we gewoon de volgende dictator van een hopeloos land als je het aan mij vraagt. Natuurlijk moet het dan eerst wel zo ver komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.