actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2017, 10:50
Caro E*gers Caro E*gers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Olen
Posts: 72
Open Vld wil af van belastingvoordeel voor huisvrouwen

Open Vld wil af van belastingvoordeel voor huisvrouwen

Open Vld wil de fiscale voordelen voor gehuwden hervormen zodat vrouwen gestimuleerd worden om een job te zoeken. 'Die fiscale voordelen zijn nu goed voor bijna 1 miljard euro', zegt Open Vld-voorzitter Gwendolyn Rutten in Het Belang van Limburg zaterdag.

Momenteel kan je een deel van je inkomen naar je partner verschuiven zodat je minder belastingen betaalt. 'Maar daardoor blijven vrouwen te vaak thuis, terwijl wij hen willen emanciperen', zegt Rutten. 'We willen dat ze werken, dat ze opgeleid worden. Want de opleidingsgraad van de moeder is zeer bepalend voor een kind. Als je moeder laag is opgeleid, dan heb je een grote kans dat je zelf de school verlaat zonder diploma.'

Open Vld wil trouwens dat iedereen tijdens zijn loopbaan twee jaar kan studeren én tegelijkertijd een vervangingsinkomen krijgt. Rutten pleit ook voor een verplichte gemeenschapsdienst. Wie een uitkering krijgt, moet in ruil iets doen voor de gemeenschap. Al zal je kunnen kiezen wat.

De principes worden in november voorgelegd tijdens het partijcongres.

Bron Knack 21/10/2017
http://trends.knack.be/economie/bel...0086.1494950923

Eigen mening

Toen ik de titel van het artikel las, dacht ik meteen "nu dit weer". Ik dacht meteen aan de discriminatie van de huisvrouwen omdat zijn (al dan niet) zelf beslissen om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen en het huishouden voor zich te nemen, en dat ze dan ook nog is geen belastingvoordelen meer krijgen. Dat klonk als pure waanzin. Na het artikel te hebben gelezen, begrijp ik het standpunt van mevrouw Rutten ergens wel. We leven in een samenleving waarin emancipatie zeer belangrijk is. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor de volgende generaties. Het pleidooi om meer vrouwen opnieuw te laten gaan werken, of om zelfs vrouwen die nooit gewerkt hebben ook laten emanciperen op de arbeidsmarkt, is een goed initiatief. Het verhaal dat Rutten verteld over het feit dat kinderen die een moeder hebben die laaggeschoold is, ook zonder diploma de schoolbanken verlaten, daar ben ik het niet zo mee eens. Er zullen zeker en vast zulke situaties zijn, maar ik denk niet dat men dit mag gebruiken als trigger om moeders te laten werken.

Laatst aangepast door Caro E*gers : 21st October 2017 om 10:58.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.