actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2009, 17:09
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Lightbulb Emma en Noah populairste voornamen in 2008

Emma was vorig jaar voor het zesde jaar op rij de meest toegekende voornaam in België. Bij jongens is Noah terug van even weggeweest, en Mohamed is de populairste jongensnaam in het Brussels Gewest en de provincie Antwerpen. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van de Algemene Directie Statistiek en Economische Informatie van de FOD Economie.

Mohamed
In Vlaanderen werden de namen Emma en Noah het vaakst gegeven, in Wallonië Léa en Nathan en in het Brussels Gewest Sarah en Mohamed. Daaruit blijkt al de geringe overeenkomst tussen de gewesten. Vlaanderen en Wallonië hebben zowel bij meisjes als jongens slechts twee voornamen gemeen (respectievelijk Emma en Louise en Noah en Lucas). Vlaanderen en het Brussels Gewest delen geen enkele voornaam uit de top-10.

Opvallend is verder dat wat betreft het hele land Sarah (419) uit de top drie valt en zakt naar plaats zes. De laagste trede van het podium wordt nu bezet door Léa (458), een trapje hoger prijkt Louise (520), op ruime achterstand van de ongenaakbare leider Emma (726). Bij de jongens eist Noah (740) opnieuw de eerste plaats op. Nathan (695) strandt op plek twee, gevolgd door Lucas (654).

Provincies
Ook de provincies hebben hun eigen top-10. Opvallend is dat in Limburg en West-Vlaanderen Noah niet tussen de tien populairste namen prijkt. Mohamed is de populairste voornaam in de provincie Antwerpen, maar komt in de andere Vlaamse provincies zelfs niet voor bij de eerste veertig. Bij de meisjesnamen wist Emma zich wel in elke provincie bij de eerste drie te nestelen. (belga/sam)

Bron: Het Laatste Nieuws

Mening: Leuk om eens te lezen dat er tegenwoordig zoveel naamgenoten van mij zijn ! Toch had ik dit niet zien aankomen, hoor. Ik ken namelijk niemand die dezelfde naam als mij draagt! Maar m'n zus volgt de opleiding kleuteronderwijs en ze kon toch wel bevestigen dat er in haar klasje toch wel enkele Emma's rondlopen. Ik kan het artikel gelijk geven wanneer ze zeggen dat Noah in Limburg niet in de top 10 staat! Ik ken geen enkele jongen met die naam! Dat Mohammed zo populair is verwondert me niet. Alle eerstgeborenen worden zo genoemd in elke moslim familie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.