actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th February 2018, 15:50
Benthe.A*rts Benthe.A*rts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 49
"De lotto winnen ruïneerde mijn leven." Grootvader eindigt na minder dan 2 maanden in

“De lotto winnen ruïneerde mijn leven.” Grootvader eindigt na minder dan twee maanden in armoede

De 63-jarige Daniel Millar was dolgelukkig, toen hij enkele weken geleden de lotto won. Nu is het lachen hem echter vergaan. De grootvader met een handicap heeft immers zijn volledige winst erdoor gejaagd. Tot overmaat van ramp verliest hij nu ook zijn uitkering en zijn andere voordelen.

“Het is een absolute nachtmerrie. Nu had ik eens een beetje geluk, nu word ik er nog voor gestraft ook”, zegt Daniel Millar uit het Schotse Motherwell furieus. De bejaarde man heeft geen cent meer en mag ook niet langer rekenen op de staat voor zijn uitkering en toelages. “Ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen. Ik weet zelfs niet bij wie ik hiervoor kan aankloppen.”

91.000 euro winst

Het begon allemaal in september.Daniel Millar kon zijn ogen niet geloven, toen hij de cijfers van de Schotse lotto te zien kreeg. Zijn ticketje gaf hem recht op 80.000 pond, een slordige 91.000 euro.

De bejaarde man was dolgelukkig. Tot dan had hij moeten rondkomen met een uitkering van ongeveer 400 euro en een pensioen van 1,5 euro per week. Zijn vrouw Bridget kon hem nog helpen, maar niet veel, want ook zij had het moeilijk met een inkomen van 70 euro per week.

De twee wisten meteen wat ze wilden doen met de lottowinst. “We zijn met de hele familie op cruise geweest. En samen gingen we twee keer naar Benidorm op vakantie. Onze buren en vrienden hebben ook wat centen gekregen. Meteen zijn we ook beginnen verbouwen: de keuken en de hal zijn vernieuwd, de badkamer en living staan ook nog op de planning”, vertellen ze.

Het tij keert

Maar er is één probleem: van het geld is niets meer over. Al sinds november blijft er geen cent meer over. Dat beklagen Daniel en zijn vrouw zich nu des te meer, want het Britse Departement voor Werk en Pensioenen heeft besloten om de gehandicapte man zijn uitkering stop te zetten.

Daniel had immers zijn lottowinst niet aangegeven bij het Departement dat hem van een uitkering voorzag. “Ze zeiden plots dat ik geen recht meer had op mijn uitkering, omdat ik zoveel geld had”, vertelt Daniel droevig. “Maar dat kan niet! Want toen ik bij hen op gesprek moest, stond er al niets meer op mijn rekening. Het geld van in september had ik niet meer. Mogen ze dat dan zomaar doen?” vraagt hij zich af.

Volgens het Departement voor Werk en Pensioenen mogen ze dat wel degelijk. De man was immers te welvarend om een uitkering te krijgen. Het feit dat de winnaar zijn grote geldsom al heeft opgesoupeerd verandert daar niets aan.

Link:https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180225_03375739
Bron: Het Nieuwblad
Eigen mening: De lotto winnen blijkt niet altijd een pretje te zijn. Je kan verschillende dingen gaan doen die je eerst niet kon: een chique vakantie, verbouwen,... maar zo geraakt je geld ook snel op. Wanneer er geen extra inkomsten binnenkomen zit je snel in de problemen bij het genieten van je luxe leventje. Een belangrijke les voor deze man en zijn vrouw.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.