actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2007, 17:19
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Europese Dag tegen Doodstraf ingesteld

Europese Dag tegen Doodstraf ingesteld


STRAATSBURG - De Raad van Europa heeft 10 oktober uitgeroepen tot de Europese Dag tegen de Doodstraf. De Poolse bezwaren werden donderdag terzijde geschoven.



Polen heeft een gelijksoortig initiatief van de Europese Unie wel weten te blokkeren. De regering van het rooms-katholieke land eiste vorige week dat het debat over de doodstraf wordt verbonden aan discussies over abortus en euthanasie. Beide praktijken zijn illegaal in Polen.

De EU kon alleen een Dag tegen de Doodstraf instellen als alle lidstaten hiermee instemden, maar de Raad van Europa kon volstaan met een eenvoudige meerderheid. 46 van de 47 leden stemden voor. Polen onthield zich. Het land schafte de doodstraf in 1997 af. Lidstaten van de Raad van Europa mogen de doodstraf niet hanteren.


Blog DS, 27-09-2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th October 2007, 18:40
jan.dufraing jan.dufraing is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: poederlee
Posts: 117
Goede zaak

Dit is een goede zaak dat er een dag tegen de doodstraf is uitgeroepen.
Zo komt het waarschijnlijk nog eens in de media want er zijn nog altijd landen in de wereld waar deze nog wordt toegepast.

Het is ook een goede zaak dat de lidstaten van de Raad van Europa de doodstraf niet mogen hanteren. Dit geeft ook het standpunt van Europa weer over het onderwerp "doodstraf".
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th October 2007, 17:04
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Ik ga akkoord met een Europese Dag tegen de Doodstraf. Zelf ben ik een tegenstander van de Doodstraf. Mensen moeten gestraft worden voor wat ze fout hebben gedaan. Maar geef ze dan levenslang en niet de doodstraf. Verdiend iedereen niet een tweede kans nadat hij of zij de straf heeft uitgezeten?? Desnoods onder begeleiding van een psychiater, therapeut, deskundige, ... Ik vind dat abortus en euthanasie totaal niet in verband staan met doodstraf. Maar dat is een totaal andere discussie. Toch snap ik de redenering van Polen niet. Maar ik vind het wel goed dat er een Europese dag tegen de Doodstraf bestaat! Ik ben voorstander van deze dag!

Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 11th October 2007, 17:19
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Voorstander doodstraf

Ik ben eigelijk toch wel een beetje voorstander van de doodstraf. Een persoon zoals Dutroux moet die een tweede kans krijgen? Ze zouden bij hem hetzelfde moeten doen dan hij gedaan heeft bij de vele mensen. Ooit zag ik een reportage van Dutroux in de gevangenis. Hij zit daar levenslang in de gevangenis te genieten. Veel hoeft hij daar niet te doen. En het eten dat hij daar krijgt is precies van een klasserestaurant. Ik heb onlangs het boek van Sabine D'hardenne gelezen (ik was 12 en ik fietste naar school). Wat zij allemaal heeft meegemaakt is gewoon verschrikkelijk...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 11th October 2007, 17:22
Lennart Lennart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 93
Ik vind het ook goed dt er een Europese dag tegen de doodstraf is uitgeroepen. Ik ga wel niet zeggen dat ik een uiterste tegenstander ben van de doodstraf , er zouden enkele uitzonderingen moeten zijn. Maar dan zitten we weer met het probleem met wie zou beslissen welk deze uitzonderiongen zouden zijn. Wie vinden we geschikt om deze belangrijke grens te trekken?!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 12th October 2007, 11:47
s5052345's Avatar
s5052345 s5052345 is offline
Sven Raymaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Tessenderlo
Posts: 74
Reacite op artikel doodstraf

Ik ben voorstander van de doodstraf. Ik vind dat zware criminelen zoals bijvoordbeeld, Marc Dutroux, geen enkele vorm van 2 de kans verdienen. Dit soort criminelen zit voor de rest van hun leven in de cel terwijl de maatschappij nog moet betalen voor hun eten, hoe absurd is dat?Om nog niet te spreken van de gerechtskosten die moeten betaald worden voor deze criminelen,dat geld komt ook van ons!Om het cru te zeggen,ik vind dus dat met 1 kogeltje al heel wat meer financieel leed kan vermeden worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.