actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th March 2007, 23:03
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Bijna helft van volwassenen te dik

Bijna helft van volwassenen te dik


Het aantal volwassen Nederlanders met overgewicht is vorig jaar weer toegenomen. Dit blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vanochtend publiceerde. Van de volwassen bevolking is 46 procent te dik; dat is meer dan in 2005 en evenveel als in 2004. Volgens het CBS is sprake van een stijgende trend.



Het aantal rokers in Nederland is in 2006 niet afgenomen. Bijna 30 procent van de Nederlanders van twaalf jaar en ouder rookt en dat is al drie jaar zo. De gemiddelde leeftijd van de roker steeg van 41 naar 43 jaar. Ruim 11 procent van de Nederlanders behoort tot de zware drinkers. Ook dat is een percentage dat de laatste jaren niet is gewijzigd. Het aantal zware drinkers is bij mannen bijna vier keer zo hoog als bij vrouwen. Ongeveer 20 procent gebruikt nooit alcohol.


NRC, 20 maart 2007
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th April 2007, 20:28
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Grellig!

Amai deze cijfers zijn nogal schokkend vind ik... Ik wist echt niet dat zo veel mensen te dik zijn... Dat er zo veel mensen roken en dat er zo veel mensen drinken...
Trop is trop he
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st May 2007, 11:11
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
wat is dik?

De vraag is natuurlijk: Wanneer spreken we van overgewicht. Al die bomma's en bompa's die rond en gezond zijn worden ook bij de klasse van overgewicht gerekend, maar wat is daar nu mis mee. Dat hoort toch bij het ouder worden
Ik denk dat het probleem van het overgewicht niet echt schrikwekkend is als je onze streken vergelijkt met Amerika.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 1st May 2007, 18:44
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 184
.

Dat is echt niets nieuws... En ik kan me echt ergeren aan deze nieuwe 'trend'. Ik kan me echt ergeren aan dikke mensen! Zeker als ze dan nog is voor mij staan in de Mc Donalds!
Maar ik denk dat deze 'trend' een gevolg is van de werkende vrouw en de vele echtscheidingen. De mensen moeten immers beiden gaan werken om rond te komen, of in het geval van echtscheidingen, zijn mensen zeker verplicht te gaan werken. Voor velen is een tweede job zelfs al noodzakelijk en dat zorgt er natuurlijk voor dat we geen tijd meer hebben om te koken. En wat doen we dan? Inderdaad, eens snel passeren langs de frituur, Mc Donalds of gewoon pizza. Gaan we niet 'uiteten', dan halen we snel iets uit onze vriezer en vullen we onze oven of microgolfoven wel! En laat die kilootjes er maar aankomen!
Maar hoe kunnen we dit overgewicht nu aanpakken? Ik zou niet meer eten, maar ik denk niet dat dit met open armen onthaald zal worden bij anderen. Misschien gezondheidscampagnes zoals op onze pakjes sigaretten? Overgewicht brengt immers ook (dodelijke) gevolgen met zich mee...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.