actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2016, 13:02
Ellen.B*yers Ellen.B*yers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Essen
Posts: 33
Clinton oorverdovend stil. "Verlies zal heel moeilijk vallen"

Toen duidelijk werd dat Donald Trump de Amerikaanse presidentsverkiezingen had gewonnen, kwam Hillary Clinton haar achterban in New York City niet meer toespreken. "Heel merkwaardig", beoordeelt professor Amerikaanse politiek Bart Kerremans die opvallende afwezigheid.
Goens: "Clinton heeft Trump nooit au sérieux genomen"
En toen ging het licht uit bij de Democraten. Letterlijk. De campagneleider van Hillary Clinton kwam kort de aanhangers nog bedanken die massaal waren samengekomen in het Jacob K. Javits Convention Center, aanvankelijk in de hoop en veronderstelling om er de overwinning van Clinton te vieren. Ze werden vlug naar huis gestuurd, en het podium werd gauw afgebroken.

Geen speech van Hillary Clinton dus, waarin ze haar nederlaag zou toegeven. "Dat is heel merkwaardig en uitzonderlijk", stelt professor Kerremans. "Normaal is het belangrijk dat de verliezende kandidaat een boodschap brengt, een pleidooi om de nieuwe president een kans te geven. Opvallend dat dat nu niet is gebeurd, want het gaat toch om een traditie."

Clinton belde wel naar Donald Trump om hem te feliciteren. Dat is dan ook de essentie, vindt Kerremans. Maar voor haar kiezers en de rest van de wereld blijft het intussen wel oorverdovend stil. Pas morgen zou er een mededeling komen. Toont Clinton zich een slechte verliezer? Professor Kerremans vindt van niet. "Ik kan me voorstellen dat het verlies een enorme klap voor Clinton is", zoekt professor Kerremans naar een verklaring. "President worden was voor haar een levensproject. Daar is vandaag definitief een einde aan gekomen. De teleurstelling moet heel groot zijn, en Clinton zal tijd nodig hebben om het te verwerken."

Eigen mening: Persoonlijk kan ik Hilary Clinton wel begrijpen wanneer ze ervoor kiest om geen reactie meer te geven. Langs de andere kant vind ik het ook ergens respectloos voor al de aanhangers die naar haar zijn gekomen om hen niet toe te spreken. Al denk ik wel dat zij het zullen begrijpen. De teleurstelling voor Clinton is dan ook enorm groot. Dit is waar ze al die jaren naartoe heeft geleefd, dit is wat ze altijd heeft gewild! Het moet een enorme impact zijn geweest om te horen te krijgen dat haar droom voorgoed voorbij is. Ik begrijp dus zeker dat ze het moeilijk heeft en geen toespraak wou geven. Toch had ik verwacht dat ze sterker was en liet zien dat ze een sterke vrouw was!

Bron: De redactie, 9/11/2016 http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2815858
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.