actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2011, 17:38
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Belastingen in Duitsland omlaag

Belastingen in Duitsland omlaag
Update: maandag 7 nov 2011, 04:21

De coalitiepartijen in Duitsland zijn het eens geworden over zes miljard euro aan belastingverlagingen. Vooral de lage en middeninkomens zullen hier volgens bondskanselier Merkel van profiteren.

Ook gaat er een miljard euro extra naar investeringen in de infrastructuur. Hier tegenover staat een verhoging van de ziektekostenpremie.

De liberale coalitiepartner FDP heeft zich altijd hard gemaakt voor een belastingverlaging, maar Merkel hield die steeds tegen vanwege de economische crisis. Besloten is nu dat de verlaging pas in 2013 wordt ingevoerd, het jaar waarin er Bondsdagverkiezingen zijn.

Bron: http://nos.nl/tekst/310993-belastin...OS+Teletekst%29

Eigenlijk toch wel vreemd. België zit in crisis en ondanks de beloftes om het de werkende mens niet moeilijker te maken, stijgen alle prijzen. In Duitsland gaan de belastingen dan weer naar beneden. Ik vind het allemaal zo een vreemde en bizarre loop. Natuurlijk is er wel een keerzijde aan verbonden, namelijk de ziektekostenpremie gaat de hoogte in. Ergens vind ik dit wel een redelijk goede deal, zeker omdat mensen liever betalen voor een ziekenhuis dan voor de samenleving waar toch nooit iets lijkt te veranderen. Het lijken harde woorden, maar ergens vind ik er toch wel een waarheid achter zitten.
Deze 'maatregel' zal vanaf 2013 ingevoerd worden ten gevolge van de crisis. Ik vind het dan juist zo bizar dat ze nu al spreken over maatregelen, terwijl het met de economie van Duitsland en de wereldwijde crisis nog alle richtingen uit kan gaan. Ik hoop alleen niet dat het zo evolueert dat de mensen worden blij gemaakt met een dode mus!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.