actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th July 2014, 13:08
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Helft Belgen hoopt nog op pensioen voor 65

De Belg stilaan te beseffen dat hij langer moet werken vooraleer hij met pensioen kan gaan. Toch gaat een op de twee er nog altijd van uit voor zijn 65ste te kunnen stoppen. Dat blijkt uit een enquête in opdracht van het pensioenfonds voor de publieke sector Ogeo, schrijft De Tijd.
Negenenzestig procent van de Belgen gaat akkoord met de stelling dat we langer moeten werken voor we met pensioen gaan. Maar de Belg ziet wel liever de anderen dan zichzelf langer werken: vrijwel de helft van de respondenten denkt nog voor zijn 65ste te kunnen stoppen. Die hoop leeft nog sterker in Vlaanderen dan in Wallonië en Brussel.

De onwetendheid blijft groot: 86 procent van de niet-gepensioneerden geeft aan dat ze hun pensioen wellicht beter zouden voorbereiden als ze al van in het begin van de loopbaan jaarlijks een update zouden krijgen van het te verwachten bedrag.

Er is ook nood aan meer informatie over de manier waarop het pensioen wordt berekend. De meerderheid (68 procent) vreest dat het pensioen niet toereikend zal zijn om een bevredigende levensstandaard aan te houden. Slechts een kwart is wat dat betreft gerust.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140708_01171150

mening: Door de vergrijzing is het uit noodzaak dat deze maatregel moet doorkomen. Uit het artikel blijkt het dat ook de meeste Belgen dit beseffen. Dat 1/2 toch nog hoopt te kunnen op zijn 65 is normaal. Heel hun carrière of toch zeker de laatste 10 jaar keken ze uit naar hun welverdiende pensioen. Zelf ben ik voorstander van deze vernieuwing maar niet voor elke sector. Mijn vader werkt al vanaf zijn 16 in de bouwsector en zoals iedereen weet is deze sector niet de rug vriendelijkste sector. In mijn ogen zou de regering per sector de pensioen leeftijd moeten vastleggen. Je kan moeilijk verwachten van iemand die 65+ is, dat hij/zij nog altijd 8 uur kan werken in de bouwsector. Ikzelf als toekomstige leerkracht zou het niet zo erg vinden om enkele jaren langer te moeten werken, omdat mijn beroep minder belastend is. Zo zijn er nog tal van beroepen die minder belastend zijn waar het minder erg is om enkele jaren langer te werken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.