actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2014, 17:55
Jill.V*rstrepen Jill.V*rstrepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kessel
Posts: 109
Parket eist jaar cel voor relschoppende havenarbeiders

Het Brusselse parket heeft vannamiddag opnieuw een jaar cel gevorderd tegen twee havenarbeiders die tijdens de nationale betoging van 6 november stenen zouden gegooid hebben naar de politie. Het parket kan zich wel verzoenen met een straf met uitstel of met een werkstraf. Beide arbeiders ontkennen dat ze iets misdaan hebben en vragen de vrijspraak.

De twee, een arbeider uit de haven van Zeebrugge en een uit de haven van Antwerpen, namen allebei deel aan de nationale betoging. De man uit Zeebrugge had aan het eind van de betoging naar eigen zeggen de schermutselingen met de politie opgemerkt en had zich er ver vandaan gehouden. "Ik ben met enkele collega's op café gegaan", zei de man. "Op weg naar het station ben ik tegengehouden door een agent die mijn identiteit controleerde en beweerde dat ik stenen had gegooid."

De man ontkent dat echter met klem en zijn advocaat vroeg dat desnoods de betrokken agent en de collega's van de man ondervraagd zouden worden.

Nieuwsgierig

De tweede havenarbeider gaf toe dat hij zich aan de Hallepoort in het strijdgewoel had gemengd. "Uit nieuwsgierigheid ben ik gaan kijken", verklaarde hij. "Ik heb er een halfuurtje rondgehangen, tot de politie chargeerde. Ik ging op de loop, kwam ten val en raakte gewond. Toen ik me liet verzorgen bij een ziekenwagen, vroeg de politie mijn identiteitskaart en zei dat ik stenen had gegooid."

Ook deze havenarbeider ontkende dat en zijn advocaat vroeg de vrijspraak. De vonnissen vallen op 8 januari.

Bron: De Morgen, http://www.demorgen.be/binnenland/p...iders-a2149386/

Datum: 11/12/2014

Eigen mening: Ik vind het niet meer dan normaal dat de relschoppers een straf krijgen, ze hebben namelijk voor veel schade en gewonden (waaronder politieagenten) gezorgd. Een celstraf is hiervoor misschien wel een beetje overdreven, maar langs de andere kant kan het hun ook laten nadenken over wat ze hebben fout gedaan, zodat ze de volgende keer in vrede gaan betogen. Een schadevergoeding en een arbeidsstraf zou hiervoor wel gepaster zijn, zo zien ze misschien dat ze niet alleen zijn op de wereld en krijgen ze misschien respect voor iemand anders zijn bezittingen. Ze hebben namelijk ook heel het betogingsgebeuren voor iedereen verpest en zeker voor degenen die hier in vrede kwamen betogen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.