actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2010, 20:05
Bo.Alpaerts Bo.Alpaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 68
Kandidaat-politiechef rijdt dronken in de gracht

Kandidaat-politiechef rijdt dronken in de gracht

Eén van de kandidaten om de ontslagen Gentse politiebaas Peter De Wolf op te volgen, is onder invloed van alcohol in een gracht gereden in Deinze. De hoofdcommissaris heeft zijn kandidatuur intussen ingetrokken.

Volgens Het Laatste Nieuws was Marc Guillemin (50) de favoriet om De Wolf definitief op te volgen. De Wolf moest zelf ontslag nemen in de nasleep van een ongeval in dronken toestand dat hij probeerde te verdoezelen.

Guillemin is diensthoofd van de zeevaartpolitie en lichtte zijn oversten in de loop van zaterdag in over wat er is gebeurd. Het nieuws werd bevestigd door commissaris-generaal Fernand Koekelberg van de federale politie. Het ongeval van Guillemin had overigens plaats tijdens de 'Verkeersveilige Nacht' in Oost-Vlaanderen.

Nieuwe baan voor De Wolf

Onlangs raakte bekend dat De Wolf na een jaar solliciteren een nieuwe baan heeft. Hij is nu personeelsdirecteur van vzw Ateljee, de grootste sociale werkplaats van Vlaanderen met 450 medewerkers. Hij kwam als beste uit een selectieprocedure met 27 kandidaten.

Begin oktober zat De Wolf nog met de handen in het haar nadat het Hof van Cassatie het beroep had verworpen tegen zijn straf van twaalf maanden celstraf met uitstel.
Bron: Knack.be

Wat een voorbeeld voor de burgers! En dit uitgerekend op een 'Verkeersveilige nacht'. Nu, politiemensen zijn in de eerste plaats ook maar gewone mensen. Maar ergens blijven ze ook buiten de diensturen hun voorbeeldfunctie behouden. Ik vind niet dat men tolerant mag zijn voor De Wolf. Andere mensen worden ook bestraft.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2010, 13:51
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Kandidaat-politiechef rijdt dronken in de gracht

Inderdaad schandalig, bij een job als deze komen verantwoordelijkheden en die moet je ook dragen. Ook buiten de werkuren. Als de mensen van de politie zelf de regels die zij controleren al niet volgen, waarom zou de gewone bevolking dit dan wel gaan doen?
Zij hebben inderdaad een boorbeeldfunctie, andere mensen kijken naar hen voor te zien 'hoe het moet', en zij gaan dan het foute tonen?
Maar dingen als dit komen volgens mij vaak voor. Zo zag ik pas een auto van de brandweer bijna een groep kinderen omver rijden.
Elke job heeft zo z'n verantwoordelijkheden, en die stoppen vaak niet als de werkdag er op zit.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th December 2010, 14:31
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Dit vind ik ook een grote schande. Inderdaad, agenten hebben nog wel een wereld buiten hun werk, maar dat geld voor iedereen zo. In mijn vrije tijd moet ik ook niet dronken met een auto rondrijden, daar wordt ik ook voor beboet. De agent moet in zijn vrije tijd ook maar het voorbeeld geven om zoiets niet te doen. Zeker dat hij dan ook nog kandidaat-chef is. Ik denk dat hij zijn kandidatuur nu zelf naar de prullenbak verwezen heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.