actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th April 2008, 14:51
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
'Koop geen supermarktfiets'

'Koop geen supermarktfiets'

BRUSSEL - De Fietsersbond raadt mensen af om een fiets aan te kopen in de supermarkt.

'Onze boodschap is: koop die fietsen niet. Laat je niet verleiden door de prijs. De fietsen zijn vaak onveilig en de herstellingskosten lopen snel op', aldus Patrick D’Haese, directeur van de Fietsersbond. Hij roept de overheid op om ook meer controles uit te voeren op de kwaliteit van de fietsen die in de winkels verkocht worden.

Het radio 1-programma Peeters & Pichal ging vrijdagochtend in op de kwaliteit van fietsen die verkocht worden in supermarkten. In het programma raadde Patrick D’Haese de mensen af om hun fiets in een supermarkt te kopen.

In een reactie bevestigde D’Haese dat de fietsen die verkocht worden in warenhuisketens vaak van minderwaardige kwaliteit zijn. Hij verwijst naar een onderzoek van de federale overheidsdienst (FOD) Economie uit 2006 naar de kwaliteit van kinderfietsen. Daaruit bleek dat 7 van de 16 gecontroleerde kinderfietsen ernstige risico’s vormden voor de verkeersveiligheid. Vijf andere fietsen vormden een 'matig risico'. Het ging daarbij vooral om fietsen die verkocht werden in warenhuizen.

Intussen is de situatie niet verbeterd, meent D’Haese. 'De fietsen die toen uit de handel zijn gehaald, zijn gewoon vervangen door gelijkaardige fietsen van een lichtjes ander type, maar ze zijn nog steeds van slechte kwaliteit'.

Met de communiefeesten in het vooruitzicht, raadt hij de mensen af om voor hun kinderen een fiets in de supermarkt te kopen. 'Ons advies is: ga naar een betrouwbare vakhandel. Voor een volwassenenfiets moet je toch rekenen op 500 euro en voor een kinderfiets op 250-300 euro', aldus D’Haese.

De Fietsersbond vraagt ook dat de overheid meer controles doet op de kwaliteit van de verkochte fietsen. Bovendien moeten de resultaten van die controles op een brede manier aan de mensen gecommuniceerd worden, luidt het nog.

Bron: www.standaard.be, 25/04/08
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st May 2008, 20:25
Hanne VG Hanne VG is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Ravels
Posts: 121
Of dat fietsen nu echt zo slecht zijn van een supermarkt durf ik niet beweren. Volgens mij is de fiets niet echt van slechte kwaliteit, maar is hij vaak gewoon niet goed afgemonteerd. Want meestal krijg je in een supermarkt de fiets gewoon mee uit een doos en is het de bedoeling dat je hem zelf nog in elkaar zet. En als je dan de linkse pedaal aan de rechterkant zet, heb je natuurlijk al een minder goede fiets. Maar persoonlijk zou ik de mensen toch aanraden om bij een gewone fietshandel hun fiets te kopen, want als je stukken hebt kan je niet meer terecht bij de supermarkt. Wij hebben thuis ook een fietsenwinkel en wij maken geen fietsen die niet bij ons aangekocht zijn, dus ook niet van de supermarkt. Dus voor de beste service achteraf zou ik kiezen voor een fietsenwinkel, maar ik zou niet durven beweren dat fietsen van de supermarkt per definitie slecht zijn. Als je zelf verstand hebt van fietsen, hiermee bedoel ik je kan ze goed afmonteren en herstellen is er geen enkel probleem en is een fiets van de supermarkt naar mijn mening een goede goedkope oplossing.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st May 2008, 21:15
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Aldi is the place to be ...

In "den" Aldi staan vaak fietsen te koop tegen spotprijzen ... Ik denk er echt niet aan om mijne fiets daar te kopen! Ik ben het volledig eens met onderstaand artikel dat zegt dat fietsen in supermarkten (dus niet alleen den Aldi, maar even goed de GB) van mindere kwaliteit zijn en dus gevaarlijker zijn... Een zadelbreuk of stuurpenbreuk is snel gebeurd en de gevolgen na zo'n val zijn enorm... Jongens ik kan u verzekeren dat bij een zadelbreuk de edele delen verschrikkelijk pijn kunnen doen
Zoals Hanne ook zegt dat je in een supermarkt vaak je fiets zelf in elkaar moet zetten, vind ik echt wel een beetje gevaarlijk. Als ik dan toch een fiets zou kopen zou ik die in elkaar laten zetten door iemand met kennis van zaken. Best nog een fietsenmaker zelf !
Ik zou het afraden om een fiets in een supermarkt te kopen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.