actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2012, 20:45
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Broodje eten als protest in Mechelen

Broodje eten als protest in Mechelen

zo 11/11/2012 - 18:17
Zowat 100 mensen hebben op de Veemarkt in Mechelen een protestactie gehouden. Op de trappen van de Sint-Pieters- en Sint-Pauluskerk aten ze een broodje of een boterham op, in navolging van de 17-jarige student die die daarvoor vorige maand werd opgepakt.
De student bracht 3 uur door op het politiecommissariaat en dreigde een GAS-boete van 100 euro te moeten betalen voor het achterlaten van zwerfvuil. Volgens de student had hij na het eten van zijn broodje enkel wat kruimels en een stukje wortel achtergelaten.

Het verhaal lokte een storm van protest uit, waarna onder meer een oproep op Facebook volgde om een protestactie te houden. Ruim 100 mensen kwamen opdagen. Volgens de politie is alles rustig verlopen en hebben er zich geen incidenten voorgedaan. "Er waren veel gezinnen met kinderen en er hing een gemoedelijke sfeer", zei commissaris Maurice Dommicent.

Burgemeester Bart Somers (Open VLD) kondigde na het "broodjesincident" aan dat de aanpak van GAS-boetes zal worden bijgestuurd.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/r...en_broodje_eten

Mening: Toen ik dit zag vond ik het wel een belachelijke regel. 100 euro boete en 3 uur op het politiecommissariaat voor een paar kruimels? Dit lijkt me wel heel triest. Ook al zou die student het papier ook op de grond gegooid hebben, dan nog zou 100 euro te veel zijn. En dan gaan ze ook nog eens 3 uur vrije tijd afpakken? Dit vind ik toch wel heel ver gaan hoor. Het is natuurlijk niet leuk dat de hele stad vol ligt met zwerfvuil, maar wanneer en genoeg vuilbakken staan, zullen de mensen hun vuil wel in een vuilbak gooien. Een boete van 50 euro lijkt me meer als genoeg. Ik denk niet dat iedereen zijn vuil zo maar op de grond gooit als hij het ook in een vuilbak in de buurt kan gooien. Ze kunnen volgens mij beter voor meer vuilbakken zorgen. Zoiets levert wel resultaat. Van dit gedrag krijg je zulke stakingen uiteraard.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.