actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th September 2014, 08:53
cedric.v*ndewater cedric.v*ndewater is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 46
Stad dreigt sluikstorters uit sociale woning te zetten

De stad Antwerpen is gestart met het uitdelen van pv’s aan bewoners die de leefbaarheid van de sociale woonblokken verstoren. Dat is een van de nieuwe maatregelen die Fons Duchateau (N-VA) aankondigt in zijn eerste interview.

“In de sociale woonblokken verpest vijf procent van de bewoners het voor alle anderen. Sluikstorters krijgen nu een pv en als het mogelijk is, willen we hardnekkige overtreders ook uit hun woning zetten.”

Fons Duchateau volgde twee maanden geleden Liesbeth Homans op als OCMW-voorzitter en schepen van Sociale Zaken, Inburgering & Diversiteit, Wonen en Samenlevingsopbouw. Hij kondigt nog andere nieuwe maatregelen aan. Zo wil hij illegale thuislozen van Noord-Afrikaanse origine begeleiden bij hun terugkeer naar het thuisland. Een soortgelijk project voor Poolse illegalen werd door zijn voorgangster Homans opgestart.

Voor kleuters uit gezinnen van nieuwkomers die in de loop van het schooljaar instromen en niet meteen een school in hun buurt vinden, wil Duchateau taalbaden organiseren om de wachttijd te overbruggen. Tot slot mogen de maaltijdcheques die sommige leefloners krijgen in de toekomst niet alleen bij de sociale kruideniers worden besteed, maar ook bij andere handelaars. “Het is belangrijk dat we die mensen uit het netwerk van armoede halen en hen in de mate van het mogelijke in contact brengen met de reguliere samenleving.”


Bron: Gazet van Antwerpen

Eigen mening:Het is een drastische maatregel vind ik zelf maar ik erken ook wel dat het een probleem is. Langs de andere kant hoop ik dat het niet te kort door de bocht is en dat ze onderzoeken waarom ze het doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th September 2014, 13:29
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Mensen uit hun huis zetten om dat ze sluikstorten, vind ik persoonlijk een slecht idee. We gaan de problemen gewoon verplaatsen. We zouden deze mensen misschien beter moeten begeleiden, meerdere containers plaatsen in deze buurten of eventueel nog andere oplossingen. De mensen enkel uit hun huis zetten en hun daarover niet aanspreken, heeft in mijn ogen niet echt veel nut. Op een andere plaats zullen ze dan net hetzelfde doen.
Waar ik het wel mee eens ben, is dat we iedereen zo goed mogelijk in de reguliere samenleving moeten brengen. Voor sommigen is dit allemaal niet zo gemakkelijk en iedereen verdient een eerlijke kans.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.