actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2017, 08:28
VeerleGrauwm*ns VeerleGrauwm*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 43
Ruim 600.000 Belgen verzekerd tegen 'onbetaalbare' tandarts

Ruim 600.000 Belgen hebben een *extra verzekering afgesloten uit schrik voor torenhoge facturen na een *bezoek aan de tandarts. Het aantal verzekerden neemt snel toe. Dat berichten Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en De Standaard vandaag, na een rondvraag bij de drie grootste ziekenfondsen.

De verklaring is volgens het Vlaamse Verbond der Tandartsen niet ver te zoeken. "Omdat de overheid al jaren te weinig investeert in de terugbetaling van tandzorg, lopen de kosten voor sommige behandelingen hoog op", zegt woordvoerder Stefaan Hanson. Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) erkent de problemen, maar wijst erop dat de middelen beperkt zijn. Toch ligt er voor volgend jaar drie miljoen euro klaar, onder meer voor kankerpatiënten.

Aanpraten
Maar die investering is onvoldoende, aldus de tandartsen. Het verbond vreest zelfs dat sommigen zich onnodig een verzekering laten aanpraten. "Wie een gezond gebit heeft en dat goed verzorgt, heeft eigenlijk geen bijkomende polis nodig."

Bron: De Morgen, 7 november 2017, https://www.demorgen.be/binnenland/...darts-bc70b9e6/

Ik heb zelf ook een extra verzekering genomen. Het werd mij destijds uitgelegd dat het bestond maar verder lag de keuze bij mezelf. Daarom heb ik wat informatie bij elkaar geraapt en wat berekeningen gemaakt, bij mijn ziekenfonds lijkt het zo dat als ik 2 keer per jaar op controle ga, ik de prijs van de extra verzekeringskosten er al uit haal. Als ik dan een andere bijkomende behandeling moet hebben, ik denk maar aan een gaatje vullen bijvoorbeeld, dan haal je de prijs er dus dik uit.
Het is echt niet zo duur en moest ik ooit toch een duurdere behandeling nodig hebben bij de tandarts, ben ik alvast gerust dat ik hiervoor verzekerd ben. Ik raad mensen dus ook zeker aan deze verzekering te nemen. Hopelijk stimuleert het ook meer mensen om naar de tandarts te gaan. Vroeger liepen de kosten vaak hoog op, waardoor mensen al snel een controle (of behandeling) uitstelden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.