actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2014, 10:34
Ellen.B*eyens Ellen.B*eyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Kasterlee
Posts: 76
Zwitserland stemt over strenge immigratiewet

In een referendum spreken de Zwitsers zich vandaag opnieuw uit over een verstrenging van de immigratiewet in hun land. Concreet is het de bedoeling om de bevolkingsgroei door migratie elk jaar tot 0,2 procent te beperken. Of zo’n 17.000 migranten.

Het idee voor verdere verstrenging van immigratie komt van een groep ecologisten die stellen dat immigranten de natuur te zwaar belasten. De beperking zou jaarlijks nog zo’n 17.000 migranten toelaten, terwijl dat er nu 80.000 zijn.

Het voorstel wordt door geen enkele politieke partij gesteund. Toch wint het met de dag aanhangers. Uit een peiling bleek eerder deze maand al dat 39 procent van plan is zondag ‘ja’ te stemmen. Ze vrezen voor overbevolking en de gevolgen voor het milieu. Een kwart van de inwoners van Zwitserland is buitenlander, vooral afkomstig uit andere EU-landen.

Tegenstanders vrezen dat de regel een blamage zou zijn voor Zwitserland op het internationaal forum. Ook economisch zou het allesbehalve goed zijn, vrezen de tegenstanders.

De Zwitsers spraken zich in februari in een referendum al uit voor een verstrenging van de instroom aan buitenlanders. Daardoor wordt het vanaf 2017 een pak moeilijker voor mensen die zich vanuit de Europese Unie in het land willen vestigen. Er is beslist om een systeem van quota in te voeren.


Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141130_01403606

Eigen mening: Ik begrijp het argument van de ecologisten dat de immigranten de natuur zwaar belasten maar bij dit onderwerp moeten ook kijken naar de reden waarom mensen immigreren. Er zijn nog altijd economische en politieke vluchtelingen die proberen de immigreren naar landen die beter zijn. Als men in hun geboorteland een andere politieke mening heeft en als ze daarom moeten vluchten, dan vind ik de maatregel van Zwitserland nogal hard. Economisch zou dit Zwitserland ook niet ten goede komen. Ik denk dat de voorstanders de voordelen moeten afwegen met de nadelen zodat ze niet maar één kant bekijken en met sterke argumenten een beslissing kunnen maken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2014, 10:56
S*lke.Sas S*lke.Sas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Beerse
Posts: 108
Het idee van immigratie is op zich mooi. Het is tevens iets van alle tijden. Wanneer mensen sociaal of economisch in moeilijke omstandigheden zitten, vind ik dat ze het volste recht hebben om elders een betere toekomst te zoeken. Meer nog, deze mensen moeten geholpen worden door degenen die ertoe in staat zijn. Het kan een verrijking zijn binnen je samenleving en multiculturalisme hoeft niet perse slecht te zijn.

Je moet wel rekening houden met het feit dat men ergens grenzen moet stellen. Men kan niet alle ellende van de wereld opvangen. Ik denk zelfs dat een zeer laks, open migratiebeleid zorgt voor méér xenofobie en racisme. De autochtone bevolking voelt zich op de duur tekort gedaan. Als overheid kan je meer respect afdwingen als je een menselijk migratiebeleid toepast met bepaalde, duidelijke criteria. Het allerbelangrijkste is openheid en een correcte uitvoering van het beleid.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th November 2014, 16:12
A*strid.Bastiaens A*strid.Bastiaens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 100
Ik hoop dat de Zwitsers "neen" stemmen tegen het voorstel. De immigratie beperken, kan negatief zijn voor de economie. Deze immigranten brengen immers kennis, technologie,... mee. Als je hier een stop op gaat zetten, dan moet je rekening houden met de gevolgen. Natuurlijk zijn immigranten niet altijd positief, ze brengen ook negatieve dingen met zich mee. Je moet deze twee kanten tegenover elkaar afwegen. Wel verwacht ik dat er reactie gaat komen uit Europa als men quota gaat invoeren in Zwitserland. Wat deze reactie gaat zijn, kan ik niet voorspellen. Ik weet alleen dat andere Europese landen hier niet blij mee gaan zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.