actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2008, 19:38
Véronique.Geudens Véronique.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 248
86 procent van foto's in advertenties is fake

Het aantal eetstoornissen en cosmetische ingrepen swingt de laatste jaren de pan uit. Een van de grote boosdoeners hieromtrent zijn advertenties die een onrealistisch beeld van vrouwen tonen. Onderzoeksbureau Fé kwam tot de vaststelling dat maar liefst 86 procent van die advertenties fake zijn. In 97 procent gaat het om vrouwen.


Fé onderzocht in hoeverre reclameadvertenties grossieren in gefotoshopte perfectie. En de resultaten zijn verbijsterend. Maar liefst 86 procent van de foto's van vrouwen die u in magazines, kranten en affiches ziet is fake.

Belangrijkste conclusie is dat vooral vrouwen moeten beantwoorden aan de Westerse stereotypen. Wie geen lange benen of grote borsten heeft telt niet meer mee.

Gevolgen
Dat dit schoonheidsbeeld allesbehalve realistisch is – deze vrouwen hebben zelfs geen poriën meer – en zo massaal aanwezig is heeft uiteraard gevolgen voor het zelfbeeld. Vooral jonge vrouwen ervaren de druk van de media, getuige de onrustbarende stijging van het aantal eetstoornissen en cosmetische ingrepen. In Amerika kocht onlangs zelfs een meisje van 12 een paar nieuwe borsten om 'er meer hedendaags' uit te zien.

Voor mannen ligt de lat qua schoonheid veel minder hoog. Mannen mogen, veel meer dan vrouwen, van het ideaalbeeld afwijken.

Bron:
GVA
17 april 2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th April 2008, 14:20
ambi-ann ambi-ann is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Westerlo
Posts: 76
Once you fotoshop, you can't stop

Wow, best verrassend resultaat: 86% van de advertenties fake. Ik wist wel dat er aan die zaken geprutst werd met fotoshop, maar ik wist niet dat slechts 14% echt is.
Hoogstwaarschijnlijk zijn dit dan nog de 'voor'-foto's in advertenties als bijvoorbeeld : 'voor' de maagverkleining, 'voor' de behandeling met Epil Stop, 'voor' de bleaching van de tanden, 'voor' de inspuitingen met Botox , etcetera.

Dan vraag ik mij serieus af waarom er nog modellen nodig zijn, als zelfs deze moeten worden bijgewerkt... dan kan je al even goed een gewoon mens beginnen te fotoshoppen! ;-)
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th April 2008, 20:06
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 79
Ik schrik eigenlijk ook wel van die 86%, dat is toch wel heel erg veel en gaat er naar mijn mening toch wel een beetje over. Heel veel mensen staren zich blind op deze foto's en willen er ook zo uitzien, wat heel veel problemen met zich meebrengt. Ik begrijp niet dat de uitgevers van deze bladen daar niet bij nadenken, de cijfers van het aantal mensen met eetstoornissen spreken toch voor zich? Het wordt alleen maar erger, nu worden zelfs foto's van modellen al bewerkt! Waar gaat dit stoppen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.