actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th December 2016, 02:32
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Undercoveragenten in middernachtmis: voor het eerst ook in België

Undercoveragenten in middernachtmis: voor het eerst ook in België

24-12-16, 19.22u - Karen Van Eyken - Bron: VTM Nieuws

Over heel Europa en ook in ons land zullen kerstvieringen extra in de gaten worden gehouden in de nasleep van de aanslag in Berlijn. Er zijn geen concrete aanwijzingen voor gevaar maar politiediensten zullen druk bijgewoonde middernachtmissen observeren. Aan de Sint-Romboutskathedraal in Mechelen zal extra bewaking staan en aan de basiliek van Koekelberg zullen agenten in burger een oogje in het zeil houden. Dat meldt VTM Nieuws.

Ook de 800 gelovigen in Koekelberg krijgen extra politiebewaking, onder meer met agenten in burger. Dat is nooit eerder gebeurd.

"Er is geen specifieke dreiging", verklaart korpschef Johan Berckmans van de politiezone Brussel-West. "Maar het gaat om een massabijeenkomst en bij zo'n bijeenkomst bestaat er een verhoogd risico, dus we moeten aanwezig zijn."

In Frankrijk krijgen 2.400 kerken extra bewaking. In Straatsburg worden gelovigen gecontroleerd bij het binnengaan. In de Duitse stad Keulen is er extra toezicht, net zoals in Frankfurt, Hannover en andere steden.

In België is er geen sprake van een concrete dreiging maar toch. "We weten van een bedreiging op zogenaamde 'soft targets', plaatsen waar veel mensen bijeenkomen", zegt minister van Binnenlandse Zaken Jambon. Hij roept mensen op om zeker niet weg te blijven van kerstmarkten of middernachtmissen. "Dat is net wat de terroristen willen."

Bron: De Morgen (24/12/2016)
http://www.demorgen.be/binnenland/u...elgie-b81251de/

Mijn mening: Ik vind het erg ver gaan als we zelfs de nachtmissen gaan moeten bewaken. Dit toont aan dat er wel degelijk angst is. Veel mensen zeggen: 'Als er agenten of militairen zijn, voel ik me veiliger.' Wel, dat gevoel heb ik net niet. Ik voel me net onveiliger als deze aanwezig zijn, omdat dit net aantoont dat de kans op eventuele aanslagen groter is. Ik vind dit heel spijtig en net nu de angst wat weg getrokken was na de aanslagen in Brussel, gebeurt dit weer. Ik moet zeggen dat ik het op sommige momenten wel angstaanjagend vind, maar ik zal er niet door thuis blijven. Ik vind het dan ook ergens wel goed dat men deze maatregelen neemt, maar soms vind ik het net iets te ver gaan. Als men dit van plan is, zullen een paar militairen dit niet kunnen voorkomen volgens mij. Maar voor velen geeft dit natuurlijk wel een veilig gevoel en zullen zij toch nog naar de nachtmis of kerstmarkt gaan. Wat zeker en vast een goede zaak is, want niemand zou hierdoor thuis moeten blijven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th December 2016, 15:20
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Het is inderdaad een enge bedoening dat er alsmaar meer bewaking wordt ingezet in sommige plaatsen. Ondanks de 'veiligheid' van de bewaking voel ik me ook wel meer onveilig. Maar toch is het vaak beter om voorbereid te zijn op terreur. Ik denk niet dat er gauw iets zal gebeuren als er al bewaking en militairen aanwezig zijn. Moest er toch iets gebeuren dan kunnen ze ingrijpen en dat is beter dan niets.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.