actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2016, 20:37
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Politie ontmaskert Limburgse horrorclowns

De twee clowns die zondagavond voor onrust zorgden in Genk en As zijn door de politie geïdentificeerd. Het gaat om twee jonge mannen uit As.
De politie van MidLim kon hen opsporen op basis van beeldonderzoek en getuigenissen. Ze worden momenteel verhoord.


Afgelopen zondag zorgden twee clown voor heel wat onrust, zowel aan de Euroscoop in Genk als langs de Steenweg in As. De politie ging toen meteen ter plaatse, maar de verdachte personen waren al weg.

'Mensen schrik aanjagen is niet strafbaar, maar de omstandigheden moeten in rekening worden genomen. Wapens zijn verboden, gemaskerd rondlopen mag niet,enzovoort', zei de politiewoordvoerster zondag nog.

Bron: De Standaard 18.10.2016
http://www.standaard.be/cnt/dmf20161018_02526173
Eigen mening:
Ik ben zeer blij dat de politie deze twee onrustmakers heeft kunnen ontmaskeren. Ik vind het nogal een ziek idee om mensen schrik aan te jagen door als clown ‘s nachts rond te wandelen. Naar mijn mening was deze ”hype” niet zo hard geëscaleerd als het in de VS al wat minder in de media verschenen zou zijn. Wat nu gebeurt is puur “copycatting”. Ik zou deze zogenaamde “killerclowns” niet graag tegenkomen. Voor volwassenen kan dit al even schrikken zijn, maar stel dat je een kind bij je hebt en er verschijnt opeens zo’n griezel. Dat kan gewoonweg traumatische gevolgen hebben.
Ik denk dat het het beste is dat deze clowns (letterlijk) worden ontmaskerd en een sanctie krijgen. Idealiter, om het na-apen te stoppen, zou men er in de media ook best over zwijgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2016, 23:11
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Het is onwaarschijnlijk dat de term 'killerclowns' zelfs ter sprake komt in deze tijden. Je zou denken dat dit zich enkel zou voordoen in films, maar helaas. Ik vind het onverantwoord dat sommige mensen de 'killerclowns' gaan 'copycatten' zoals je zelf zegt, het zou zeker en vast strafbaar moeten zijn!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.