actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2016, 13:10
Stef.L*enaerts Stef.L*enaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Koningshooikt
Posts: 65
Vlieg nog goedkoper in ‘misery class’

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines biedt met ‘basic economy’ een goedkopere en minder comfortabele variant van ‘economy class’ aan. Ook andere maatschappijen besparen op de economy-tickets.

In de sector van de vliegtuigmaatschappijen is de concurrentie bikkelhard. Jarenlang hadden de grote firma’s het voor het zeggen, maar sinds de komst van lagekostenmaatschappijen zoals Ryanair staat het klassieke businessmodel onder druk. Verschillende bedrijven reageren daarop door te snijden in het comfort van de goedkoopste tickets.

Als laatste vliegtuig op

United Airlines, een van de grootste spelers in de VS, biedt een nieuwe categorie van tickets aan: ‘basis economy’, of ‘misery class’, zoals de tegenstanders het noemen. Die reizigers mogen pas als laatste het vliegtuig op, kunnen hun stoel niet op voorhand kiezen en mogen geen gebruik maken van de opbergruimtes boven de zetels. Daar staat natuurlijk wel een lagere prijs tegenover.

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij volgt het voorbeeld van enkele van haar concurrenten. Delta ontwikkelde eerder al een ‘basic economy’, net als American Airlines, en Britisch Airways maakte bekend dat het op de goedkoopste rijen niet langer negen, maar wel tien zitplaatsen zal installeren.

De redenering achter de devaluatie van economy class is volgens de Britse zakenkrant tweeledig. “Door het schrappen van die voorrechten kunnen de maatschappijen hun kosten beperken, zodat er ruimte wordt gecreëerd om met budgetvliegers te concurreren”, verduidelijkt de krant. Bovendien zouden de maatschappijen de beleving voor de reizigers bewust slechter maken, in de hoop dat ze in de toekomst meer zullen betalen voor economy class.

Bron: Metro. Geraadpleegd op 21/11/2016, via http://nl.metrotime.be/2016/11/21/m...r-misery-class/

Eigen mening: In vele sectoren blijkt de strijd bikkelhard te zijn. Originaliteit is broodnodig om te kunnen concurreren met de andere bedrijven in de sector. Ik begrijp zeker dat dit voor vele mensen een interessante optie is omdat ze zo wat geld kunnen besparen. Zelf vind ik het al oncomfortabel genoeg met het vliegtuig te reizen. Als je dan je handbagage niet kwijt kan of je hebt nóg minder ruimte voor je benen, je moet de lege plaatsen opvullen,... dan wordt het wel héél krap. Maar misschien is het wel goed dat die optie er is. Het is natuurlijk aan de reiziger zelf om te kiezen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2016, 14:19
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Net vandaag heb ik dit gelezen in de krant en mijn eerste reactie was dat de titel boecht is in vergelijking met het artikel zelf. Voordat ik begon te lezen vond ik het al gek dat er een zogezegde 'misery class' ging zijn. Wat ik dacht was dus echt zo, het is een overdreven reactie van de menigte. Het heet namelijk 'basic economy' en niet 'misery class'. Ik vind dat de mensen het vele erger doen lijken dat het eigenlijk is. Als je het niet erg vindt om te besparen op plaats en/of je hebt weinig tot geen hand bagage dan is de 'basic economy' zeker niet zo slecht. Het is voordelig voor degene die willen en kunnen besparen op een paar zaken zoals bagage ruimte en zit ruimte. Je moet niet in de 'misery class' zitten als je dat niet wilt, de term is slecht gekozen en overdreven vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.