actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2016, 23:43
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 84
Netflix groeit veel sneller dan verwacht

Netflix heeft in het derde kwartaal 3,6 miljoen nieuwe abonnees verwelkomd. De Amerikaanse aanbieder van internettelevisie overtrof daarmee de verwachtingen van analisten over de groei ruimschoots en zag zijn aandelen in de nabeurshandel een flinke sprong maken.

De groei van het aantal abonnees werd gestuwd door de zelf geproduceerde series ‘Narcos’ en ‘Stranger Things’. Vooral buiten de Verenigde Staten groeide het aantal gebruikers met 3,2 miljoen tegenover de verwachte 2 miljoen veel sneller dan gedacht. Eerder dit jaar bleef de klantengroei nog achter bij verwachtingen. Volgens Netflix kwam dat door een prijsverhoging.

Ook de winst pakte afgelopen kwartaal met 0,12 dollar per aandeel flink hoger uit dan de 0,06 dollar waar marktkenners door de bank genomen rekening mee hielden. De nettowinst steeg van 43,1 miljoen naar 51,5 miljoen dollar. De omzet steeg van 1,8 miljard naar 2,3 miljard dollar.

Het bedrijf gaf de afgelopen periode veel meer uit aan onder meer eigen producties en licenties en denkt dat dat aandeel alleen maar verder zal oplopen. Voor het vierde kwartaal verwacht Netflix 3,75 miljoen nieuwe gebruikers, waarvan 1,45 miljoen in eigen land.

Het aandeel van Netflix steeg nabeurs met 20 procent, tot 99,80 dollar.

Bron: De Standaard

Datum: 17/10/2016

Motivatie: Uit dit artikel blijkt dat Netflix populairder en populairder wordt, dit kan je afleiden uit het groeiende aantal abonnees. Dit is volgens hen te danken aan nieuwe series. Naar mijn mening is er ook andere oorzaak voor het groeiende aantal abonnees. Op Netflix kan je series en films kijken mét ondertiteling, dit is veel gemakkelijker dan een film te downloaden of minder duur dan steeds een serie/film te bekijken op de digibox. Ikzelf heb nog geen Netflix-account maar vind dit overbodig aangezien ik nu al vele series en films kan bekijken via Play More. Dit is trouwens maandelijks even goedkoop als Netflix.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th October 2016, 19:57
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
Zoals Melissa al zei, Netflix wordt meer en meer populair. Of dit nu wel degelijk ligt aan de ondertiteling die ze aanbieden, weet ik niet. Er zijn vele sites zoals Popcorn Time of Mega Share die ook films en series aanbieden met ondertitels, dus ik denk persoonlijk niet dat dit de reden is. Ik denk ook niet dat er één reden is.
Netflix biedt gigantisch veel films en series aan die van over heel de wereld afkomstig zijn. Ik denk dat het grootste voordeel is dat Netflix dit op legale manier doet. Er zijn uiteraard ontelbaar veel sites waarop je films kan zien, maar deze zijn vaak illegaal. Naar mijn mening is het grootste voordeel van Netflix dat je op een betaalbare en legale manier oneindig veel films en series kan zien, die dan ook zeer snel op Netflix verschijnen. Natuurlijk is het ook zeer handig dat je met één account Netflix op meerdere toestellen kan zetten. Zelf heb ik ook nog geen Netflix, maar de enige reden hierachter zijn mijn ouders.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th October 2016, 23:31
Sharon.G*bruers Sharon.G*bruers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 64
Het is zeker en vast geen slecht teken dat Netflix aan het groeien is in populariteit. Veel zaken vanuit Amerika gaan overkomen naar ons, net zoals Netflix, en dat is een teken van globalisering. Zonder Netflix zou er geen luxe zijn om te kijken naar de series en films die je wil, het heeft immer meer variatie dan je digibox. Netflix is ook niet de dooddoener van DVD-verkopers, dat komt meer door de illegale downloads volgens mij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.