actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2015, 11:15
Nele.w*llems Nele.w*llems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Putte
Posts: 39
Dieselgate: steeds meer boze VW-eigenaars eisen schadevergoeding

Dieselgate: steeds meer boze VW-eigenaars eisen schadevergoeding

Het aantal klachten van verongelijkte klanten van de belaagde Duitse autoreus neemt verder toe.

Een tiental Volkswageneigenaars rond advocaat Alexandre Wilmotte zijn van plan om in de komende dagen een strafklacht neer te leggen naar aanleiding van de sjoemelsoftware van de Duitse autobouwer. Ze roepen morele en financiële schade in. En er is nog een klacht op komst.

Wilmotte zal de klacht indienen bij de Brusselse onderzoeksrechter die het dossier tegen VW leidt. Ze gaat uit van een tiental VW-klanten, maar anderen zouden zich nog kunnen aansluiten. De eigenaars van Volkswagens, Audi's en Skoda's zijn door Volkswagen gevraagd om aanpassingen te laten doorvoeren aan hun wagen, maar volgens hun advocaat tasten ze volledig in het duister over wat er precies mee zal gebeuren, welke gevolgen dat zal hebben en hoe lang de werken zullen duren.

"Er blijven heel wat vragen open en de gedupeerde klanten hebben geen vertrouwen in een constructeur die zich schuldig heeft gemaakt aan strafrechtelijke inbreuken om de geldende milieuregels te omzeilen", arugmenteert de advocaat. Volgens hem moet objectief worden vastgesteld welke technische modificaties nodig zijn.

"Naast morele schade zullen professionele klanten ook financiële schade lijden gedurende de periode van de reparaties. Anderen vrezen dan weer dat de affaire een impact zal hebben op de herverkoopwaarde van hun wagen", luidt het nog.

Het gaat niet om de eerste strafklacht tegen Volkswagen. eerder diende ook advocaat Antoine Chomé al een klacht met burgerlijke partijstelling in rond de sjoemelsoftware. En ook advocaat Herman Van Maldeghem verzamelde intussen al ongeveer tweeduizend eigenaars die gerechtelijke stappen overwegen, schrijven verschillende kranten vrijdag.

Bron: http://trends.knack.be/economie/bed...mal-623481.html

Eigen mening:
Ik vind het normaal dat de klanten verontwaardigt zijn want een wagen is toch wel een serieuze investering waarbij je toch naar enkele aspecten moet kijken zoals de uitstoot van de wagen. Dit kan toch wel wat besparen op jaarbasis wanneer je een auto met een lage uitstoot koopt. Ik vind het wel goed dat Volkswagen zegt dat deze auto’s hun software moeten laten aanpassen maar dan vind ik wel dat ze dit duidelijk moeten communiceren naar hun klanten over wat er juist met hun wagen zal gebeuren en wat de gevolgen zijn?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2015, 11:59
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
Net zoals Nele vind ik dat er een duidelijke communicatie moet zijn naar eigenaars van een Volkswagen. Er zal een duidelijke kostenraming gemaakt moeten worden als eigenaars hun wagen willen laten aanpassen naar een betere software. Op basis van deze kostenraming moet naar mijn mening een schadevergoeding uitbetaald worden naar de eigenaars van een Volkswagen, maar ook naar de eigenaars van andere wagens die uitgerust zijn met de sjoemelsoftware zoals Audi.

Ik las daarnet een artikel over een uitbetaling aan eigenaars van een Volkswagen in Amerika. De eigenaars kunnen een schadevergoeding krijgen van maximaal 1160 euro waarvan 700 euro terug in Volkswagen geďnvesteerd moet worden. Persoonlijk vind ik dit geen goede compensatie. Ten eerste omdat het bedrag te laag ligt naar mijn mening en ten tweede omdat een deel terug in Volkswagen geďnvesteerd moet worden. Het vertrouwen van de Volkswagen-eigenaars is beschadigd, ik vind dat zij zelf de keuze moeten krijgen om terug in het bedrijf te investeren of niet. Uiteraard kunnen ze het aanbod ook afwijzen, maar dan is er nog steeds geen zekerheid of ze ooit een vergoeding zullen krijgen.

Hopelijk komt Volkswagen met een beter voorstel naar de Belgische eigenaars van wagens met sjoemelsoftware.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.