actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th October 2013, 08:13
alexander.g*or alexander.g*or is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 23
Derde meer werklozen weigert job te zoeken

Het aantal werklozen dat een job of een opleiding weigert, is dit jaar fors gestegen. Het eerste semester van 2013 ging het om 14.000 Belgen, of 32 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat besluit Gazet van Antwerpen uit cijfers van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA).

De plotse stijging zou vooral te maken hebben met de verhoogde inzet van personeel en een betere doorstroming van informatie naar de verantwoordelijken bij de RVA. Zo sturen gewestelijke diensten meer info door over werkweigeringen.

Vooral in Vlaanderen is de stijging opmerkelijk, van 2.914 schorsingen in 2012 naar 4.340 dit jaar. In Wallonië gaat het om 6.514 schorsingen. Het aantal schorsingen ligt daar al langer hoger omdat het economisch klimaat er minder gunstig is, aldus de krant.

In het eerste semester werden ook 1.714 werklozen volledig uitgesloten van een uitkering. Zij leven vermoedelijk van zwartwerk of van het inkomen van hun partner.

Bron: www.hln.be Datum:10/10/2013

Eigen mening: Ik vind dat mensen die geen werk hebben, dat die geen werk mogen weigeren tenzij dit niet binnen hun mogelijkheden ligt. Anders vind ik dat de werklozen het werk moeten aanvaarden, ze hebben geen keuze, ze kunnen toch niet hun hele leven lang werkloos blijven? Ik vind dat de werklozen zich meer moeten inzetten zodat ze sneller weer werk hebben.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 10th October 2013, 10:21
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Steeds meer werklozen weigeren job

Dit artikel bewijst nogmaals dat ons sociaal vangnet niet waterdicht is. Er zijn heel wat werklozen die kerngezond zijn en klaarblijkelijk toch aangeboden jobs weigeren. Waarom zouden ze ook gaan werken? Het verschil tussen stempelgeld en loon is te klein om gemotiveerd te zijn om te gaan werken. Daarnaast draai je nog op voor de kosten van je auto, openbaar vervoer of een kinderopvang wanneer je gaat werken. Een mogelijke oplossing zou zijn om het stempelgeld voor een stukje te verlagen. Hopelijk is dit artikel een ‘wake up call’ en zullen de mensen die van dit systeem profiteren snel weer deel uitmaken van de werkende bevolking.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th October 2013, 15:25
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Steeds meer daklozen weigeren job

Ik vind dit echt bizar. Je bent dakloos en toch weiger je een job. Dat is dan toch het teken dat je dakloos WIL zijn. Of zie ik dit dan verkeerd? Deze mensen kunnen enkel van de straat geraken als ze gaan werken. We zouden hen moeten verplichten om te gaan werken. Zodat het aantal werklozen alleen nog maar daalt. Ze mogen de kans niet krijgen om werk af te slaan. We moeten werk voor hen zoeken, alles regelen en dan zeggen dat ze moeten gaan werken.

Laatst aangepast door charlotte.verboven : 10th October 2013 om 15:30.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th October 2013, 18:25
Thomas.Schellekens Thomas.Schellekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Beerse
Posts: 95
In sommige (veel?) gevallen is armoede iets waarmee je geboren wordt. Mijn respect is dan ook groot voor de medemens die het met heel wat minder middelen moet doen dan een ander. Maar zij moeten, misschien wel meer dan wie ook, hun handen uit de mouwen steken. Mensen die hard werken maar toch niet of nauwelijks de eindjes aan elkaar kunnen knopen kunnen op al mijn begrip rekenen. Ik denk dat Hanne het goed verwoordt wanneer ze spreekt over een 'wake up call'.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.