actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th October 2013, 16:22
L*ze. Verhaegen L*ze. Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Veerle
Posts: 150
Vlaamse studentensteden uitgedaagd om uitgaansbuurt proper te houden

De Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij (OVAM) en Fost Plus dagen de vijf grootste Vlaamse studentensteden uit om gedurende één week de uitgaansbuurt van hun stad zo proper mogelijk te houden. Als beloning krijgt iedere stad zijn eigen party. Dat meldt de organisatie van de Indevuilbak-campagne.

Van 10 tot 17 oktober strijden Gent, Antwerpen, Leuven, Kortrijk en Hasselt tegen elkaar om hun uitgaansbuurt zo proper mogelijk te houden. Studio Brussel geeft donderdag 10 oktober het startschot voor de actie Netstrijd.

Op 17 oktober volgt in elke stad een party. Hoe groot dat feest wordt, hangt af van de inzet van de studenten. Elke dag wordt er immers een dagprijs uitgereikt aan de properste uitgaansbuurt nadat ‘s ochtends het zwerfvuil opgeruimd en geteld is. Met die dagprijzen verdienen de studenten upgrades, zoals een lasershow of een liveoptreden, voor hun uiteindelijke party.

Studio Brussel zal elke avond de dagwinnaar bekendmaken. De studenten krijgen verder achtergrondinformaie over de zwerfvuilproblematiek en enkele tips mee. Om de studenten aan te moedigen en hun resultaten in de verf te zetten, krijgt elke stad een muzikale ambassadeur die een unieke band heeft met de studentenstad.

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131009_00782500

Mening:
Ik vind dit een heel goed initiatief van OVAM en Fost Plus. De studenten houden zelf hun stad proper, misschien dat ze zo wel beseffen hoeveel vuil ze na het uitgaan achterlaten en er de volgende keer zo gaan op letten. Ook is het goed dat de properste stad een party krijgt want dit is toch wel een zeer leuke beloning.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th October 2013, 17:03
Ingeborg.Pecqueur Ingeborg.Pecqueur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 74
Ik vind het ook een zeer goed initiatief. Ik denk wel niet dat de kans groot is dat er een blijvend effect is. Studenten gaan de actieweek gemotiveerd zijn want ze worden beloond, maar daarna is er voor hun geen rede meer om dit te doen. Wanneer deze rede weg valt gaan volgens mij heel wat studenten hervallen in hun oude gewoontes. Ik denk voor echt succes ze de periode best iets langer maken, zodat studenten een gewoonte kunnen maken van alles proper achter te laten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.