actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th February 2018, 13:00
Ellen.v*nsantvliet Ellen.v*nsantvliet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Oelegem
Posts: 65
‘Aan elke politicus die geld ontvangt van de wapenlobby: Shame on you!’

‘Aan elke politicus die geld ontvangt van de wapenlobby: Shame on you!’

Honderden scholieren en nabestaanden hebben dit weekend betoogd voor strengere wapenwetten na de schietpartij in een school in Parkland (Florida). Een studente die het bloedbad overleefde, heeft er gepassioneerd gespeecht: ‘Genoeg is genoeg. Shame on you (schaam jullie, red.), politici.’


De gemoederen zijn hoog opgelopen tijdens een betoging voor strengere wapenwetten in Florida. Honderden mensen kwamen er op straat naar aanleiding van de schietpartij in een school in Parkland, waar een 19-jarige het vuur opende met een semi-automatisch geweer en zo 17 dodelijke slachtoffers maakte.

‘Shame on you!’

Tijdens de toespraken van getroffen familieleden en scholieren die de aanval overleefden, was de machtige wapenlobby National Rifle Association (NRA) Kop van Jut. Emma Gonzalez (18) zou president Trump maar al te graag een retorische vraag stellen, zei ze. ‘Als de president naar hier wil komen, naar mij toe wil komen en mij recht in mijn gezicht vertelt hoe tragisch dit allemaal is en hoe hij daar iets aan gaat doen, dan zal ik hem maar al te graag vragen hoeveel geld hij krijgt van de NRA. Het maakt eigenlijk niet uit, wat ik ken het antwoord al: dertien miljoen dollar.’

‘Aan elke politicus die geld ontvangt van de wapenlobby NRA: shame on you!’, riep de 18-jarige studente, die het bloedbad in Florida overleefde door zich te verstoppen op school. ‘Genoeg is genoeg: Shame on you, politici.’ De menigte scandeerde als antwoord op de gepassioneerde speech uit volle borst ‘shame on you’.

Steun tijdens campagne

Tijdens zijn campagne voor de presidentsverkiezingen in 2016 zou Donald Trump naar schatting 11,4 miljoen dollar steun gekregen hebben van de NRA. Hillary Clinton zou 19,7 miljoen dollar steun gekregen hebben. Dat meldt het Amerikaanse Centrum voor Verantwoorde Politiek.

Eigen mening: Ik vind het net zoals de betogers niet kunnen wat er is gebeurd. Dit allemaal door het wapenwet. Trump zou 11 miljoen dollar krijgen van NRA, dit is inderdaad schandalig. Het beste zou zijn om een wet te maken waarin niemand zomaar het recht krijgt om met een wapen rond te lopen. Hier zijn nu veel slachtoffers gevallen doordat dit zomaar kan. Trump zei dat de school beter moest beschermd worden, maar als dit was gebeurd en een gewone leerkracht komt binnen met een geweer, zou dit ook kunnen gebeuren.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180218_03362962

Geraadpleegd op: 18/02/18

Laatst aangepast door Ellen.v*nsantvliet : 18th February 2018 om 13:07.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.