actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2016, 09:15
Fouad.A*di Fouad.A*di is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Lommel
Posts: 25
Koppel dat samen wil sterven, kan nu toch euthanasie krijgen

Het koppel uit Deurne dat samen euthanasie wenste maar niet kreeg en daarom zijn verhaal deed in uw krant afgelopen weekend, kan nu toch geholpen worden als het dat nog wil. Dat zegt Joost Baert, hoofdgeneesheer van het AZ Klina.


Fred Vandemeulebroucke bleek bij een onderzoek naar darmkanker een cyste op zijn pancreas te hebben. Volgens zijn arts was dat aanvankelijk niet onrustwekkend, maar dat bleek het uiteindelijk wel te zijn. Toen Fred pijn kreeg, was het al te laat. De kanker was uitgezaaid. Hij kreeg wel nog chemotherapie in het AZ Klina in Brasschaat. Maar daar stopte hij in het voorjaar zelf mee.

“Om voor mijn vrouw te zorgen, want terminaal was ik toch”, vertelde Fred afgelopen weekend in uw krant. Zijn echtgenote Lisette Franck lijdt aan MS in vergevorderd stadium, chronische bronchitis en de ziekte van Crohn. Soms is ze helder, soms niet meer.

In januari dit jaar al diende het koppel een aanvraag in om samen euthanasie te krijgen. “Maar tien maanden later en ruim 4.000 euro medische kosten armer, zitten we hier nog steeds”, zegt Fred. “Het duurt allemaal veel te lang, en die tijd hebben we niet. Ik ga er ook geen geld meer insteken, want we willen na onze dood zo veel mogelijk aan Artsen Zonder Grenzen schenken. Nee, de enige waardige optie is nog dat er vanuit Klina zelf nog een initiatief komt.”

En dat komt er effectief, beloofde Joost Baert gisteren. “Ik zal die mensen maandag (vandaag, red.) opbellen en dan kunnen we, als zij dat nog willen, bekijken hoe we kunnen tegemoetkomen aan hun vraag.”

Bron: hbvl 24/10/2016

Eigen mening: Ik vind persoonlijk dat als de mensen zelf euthanasie willen plegen dat het moet kunnen en in ieder geval als ze er allebei volledig achter staan want ze zijn allebei ongeneeslijk ziek en kunnen al die kosten niet blijven betalen. Na 10 maanden waren ze al vierduizend euro armer. 4000 euro is zeer veel geld, zeker als je op pensioen bent. Want je kan al het geld wat je hebt gebruiken aangezien het leven al duur genoeg is. Ik sta hier dus volledig achter en vind dat men hier meer regels of wetgeving voor moet voorzien zodat er niet steeds moeilijkheden zijn wanneer mensen voor euthanasie kiezen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.