actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th February 2008, 13:39
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Parochianen willen homopriester terug

De parochianen van Meerbeek en Everberg trokken afgelopen weekend massaal naar de kerk om de homoseksuele priester Rudy Borremans te steunen na het nieuws van zijn ontslag.

Pastoor Borremans bood zelf zijn ontslag aan aan kardinaal Danneels na een conflict met zijn federatiepastoor.

Op enkele dagen tijd hebben honderden mensen een petitie ondertekend die Borremans oproept zijn ontslag terug in te trekken. Op 2 maart volgt er nog een protestactie.

Geplaatst: 25 februari 2008 || Gepost door: RL || © Wel Jong Niet Hetero 2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th February 2008, 13:41
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
15-jarige homo doodgeschoten voor geaardheid

In Malibu is een 15-jarige homo doodgeschoten door één van zijn klasgenoten omdat hij openlijk uitkwam voor zijn homoseksualiteit.

Lawrence King, het slachtoffer, werd vaak gepest op school omdat hij rondliep op hoge hakken met mascara, lippenstift en juwelen.

Lawrence werd in de computerklas neergeschoten door één van zijn klasgenoten. De politie kon de vluchtende dader oppakken. Het bleek om de veertienjarige Brandon McInerney te gaan, die nu een gevangenisstraf van 52 jaar riskeert.

Geplaatst: 26 februari 2008 || Gepost door: RL || © Wel Jong Niet Hetero 2008
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th February 2008, 13:42
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Homo's dienen klacht in tegen pizza hut

Drie Britse homo's hebben klacht neergelegd tegen Pizza Hut omdat de bediening weigerde hun bestelling op te nemen.

De drie mannen waren in het gezelschap van negen andere homo's. Enkelen van hen waren verkleed als vrouw. Ze kregen te horen dat ze "ergens anders moesten gaan eten omdat het restaurant geen
pizza's meer had."

Het management van Pizza Hut heeft al laten weten dat het de klacht zeer ernstig neemt.

Bron: Holebitext
Geplaatst: 26 februari 2008 || Gepost door: RL || © Wel Jong Niet Hetero 2008
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th February 2008, 13:51
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Onderstaande artikels heb ik gevonden op de site van Wel Jong Niet Hetero tijdens opzoekingswerk voor een pavtaak.

Zou men in België dan toch homoseksualiteit aanvaarden? Nee zeker niet. Ik denk dat er veel niet in het nieuws wordt gebracht. Ik denk dat ook vele slachtoffers zwijgen.

Laatst werd een vriend van mij in elkaar slagen in de kleedkamers op zijn werk, omdat hij misschien homo zou zijn. Hij is zelf ondertussen 29 en heeft zich al jaren geout.
Zijn collega's weten niet zeker dat hij homo is, maar ze hebben een vermoeden. Hij doet er nu alles aan opdat ze niet zouden te weten komen dat hij homo is. Hij zet zelfs een foto van een vrouw op zijn gsm-scherm en 'verkoopt mannenpraat'.


Ook die 15-jarige die wordt doodgeschoten, omdat hij homo kan ik niet begrijpen. Homo's die geen pizza krijgen, omwille van hun geaardheid.

Aanklagen die handel zeg ik dan!!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 3rd March 2008, 12:33
mariskavanrompaey mariskavanrompaey is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Itegem
Posts: 83
Ik denk ook dat vele slachtoffers zwijgen. Als er dan zoiets voorvalt bij mensen die je heel goed kent en die je graag hebt, word je daar nog meer woedend van. Ik denk dat er nog heel veel mensen zijn in België die dit niet aanvaarden. Hierbij denk ik dan niet alleen aan de oudere generatie. Ook vele jonge mensen, waarvoor dit toch geen taboe meer mag zijn, aanvaarden dit niet. Mijn neef is homo. Zijn ouders hebben het er moeilijker mee, dan mijn grootmoeder. Mijn grootmoeder wordt 90 jaar dit jaar en toch heeft zij dit meteen aanvaardt. Zijn ouders hebben hem niet verstoten ofzo, maar hebben het er toch moeilijk mee. Ook in mijn eigen omgeving merk ik dat sommige mensen anders geaarden toch niet echt aanvaarden. Ik vind dit echt heel erg, maar ik vrees dat er altijd mensen zullen zijn die dit niet aanvaarden.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 4th March 2008, 21:32
Hanne VG Hanne VG is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Ravels
Posts: 121
Ik denk dat heel veel homo's hun geaardheid goed kunnen verstoppen want je hoort toch vaak van mannen die eerst trouwen met een vrouw en er pas daarna voor uitkomen dat ze homo zijn.

Persoonlijk vind ik zoiets wel laf t.o.v. de vrouw in kwestie. Als je twijfelt over je gevoelens kan je beter niet trouwen.

Zoiets zou volgens mij niet voorvallen als het 'homo' zijn écht maatschappelijk aanvaard zou worden. Ik denk dat in de echte mannenwerelden (voetbal e.d.) zoiets nog écht belachelijk gemaakt word. Dit is echt erg.

Ik erger me soms op tv ook wel aan de 'homotypetjes'. Ik vraag me dan steeds af, wat zou je nu denken als jezelf homo was?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.