actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th February 2008, 16:39
Laurianne Laurianne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Schilde
Posts: 93
Steeds meer jongeren in de greep van het gokken

Nog maar eens een voorbeeld dat ouders de kinderen in het oog moeten houden als deze op de computer zitten.

Niet alleen volwassenen, ook minderjarigen verliezen veel geld met spelletjes te spelen op het internet.
Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th March 2008, 12:20
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
In mijn omgeving heb ik al vaker gezien dat jongeren pokeren voor geld. Maar ik merk wel dat het niet voor grote bedragen is. Ze gebruiken enkel hun 1, 2 en 5 eurocentjes.

Niet alleen jongeren, maar nu ook volwassenen zijn in de ban van het pokerspel.

Ik hoor steeds vaker dat er pokeravonden worden georganiseerd. Aan mij is dit niet besteed. In mijn vrije tijd ontspan ik liever dan te moeten nadenken!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th March 2008, 12:26
stefanie Mermans stefanie Mermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2007
Locatie: Arendonk
Posts: 56
reactie

Niet enkel verliezen kinderen geld door spelletjes op het internet, maar ook door de bel spelletjes op tv. Gelukkig zijn hier al strengere controles op gekomen. Onder de 18 jaar kan je nu niet meer meespelen, goed initiatief!

Ik ken kinderen in mijn omgeving die kaarten of schaken,... voor geld. Dit zijn dan geen grote bedragen, maar ik vindt dat het zo begint.
De ouders van deze kinderen vinden dit niet erg, ze lachen ermee en zeggen dat zij dit ook wel eens doen met hun vrienden. Het grote verschil is dat ouders de gevolgen er van kennen en kinderen niet.

Ik snap niet dat ouders dit toelaten. Als je dit dan toch leuk vindt dat je kind kaart met zijn vrienden voor geld, leg hem dan duidelijk de gevolgen van dit soort spelen uit.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 13th March 2008, 00:22
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
Het is inderdaad een geweldige hype dat pokeren. Ik moet het eerlijk toegeven, ik doe het ook! En het is wel plezant, alleen spijtig dat er veel mensen zijn die het geld niet onder controle hebben. Ik speel soms al is een hele avond ergens bij vrienden thuis, en dan zetten wij als bedragen 1,2,5,10 en 2O eurocent. Dan speel je op een avond nooit meer dan 1O euro kwijt. En om die 10 kwijt te spelen moet je dan al echt risocovol spelen. Als ik dan zo denk, weet geen enkel café waar ik een hele avond kan zitten voor 10 euro, en nee ik drink ni veel, maar als je als is 1 keer trakteert ben je dat snel kwijt.

Vorige week maakte ik nog een taak van wiskunde in verband met dit thema. Onlangs stond er een artikel in de krant dat leerkrachten wiskunde er attent op maakte leerlingen de gevaren van pokeren bij te brengen tijdens de lessen wiskunde aan de hand van kansberekening. Dat was inderdaad een goed idee. Tegelijkertijd ook zéér vakoverschrijdende eindtermen gericht, altijd handig dus. Dit kan misschien een tip zijn voor toekomstige wiskundeleerkrachten!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 13th March 2008, 18:52
Tinne Schrauwen Tinne Schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Loenhout
Posts: 177
Ik denk dat je bij kinderen en jongeren snel kan spreken van een verslaving! Tijdens de pauzes spelen ze 1 keer poker en ze zijn vertrokken. Ze vinden het leuk, winnen of verliezen wat geld, maar zijn dan elke pauze aan het pokeren. Niet alleen op school doen ze dit, maar ook op internet en via tv.. Ik denk dat ouders vaak niet of nauwelijks op de hoogte zijn van de verslaving van hun zoon of dochter.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 17th March 2008, 12:37
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Ik merk ook dat poker een opmars aan het maken is. Mijn broer vindt dit sinds kort ook een geweldig spelletje. Hij heeft het ook op school leren kennen en speelt het daar tijdens de pauzes. Ik denk wel niet dat hij voor geld speelt. Maar niet alleen jongeren spelen regelmatig poker, er zijn ook een paar volwassenen waarvan ik weet dat ze regelmatig een potje poker spelen. Ze spelen wel voor geld, wel geen grote bedragen. Maar is dat niet het begin van een verslaving.....
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.