actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2012, 11:55
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 44
"Als Griekenland regels niet respecteert, moet het eurozone verlaten"

De regeringsvorming in Griekenland dreigt een hopeloze zaak te worden en nieuwe verkiezingen kunnen mogelijk uitdraaien op een overwinning van de partijen die niet geneigd zijn het Europese reddingsplan te respecteren. In dat geval is Europees commissievoorzitter José Manuel Barroso (foto) duidelijk: "Indien een land de regels niet respecteert, is het beter dat het vertrekt."

"Indien de akkoorden niet worden gerespecteerd, betekent dat dat de voorwaarden er niet zijn om verder te gaan met een land dat zijn beloftes niet nakomt", aldus Barroso tijdens een interview met de Italiaanse zender SkyTG24.

"Ik moet ook de zestien andere nationale parlementen van de eurozone respecteren die het hulpplan voor Griekenland hebben goedgekeurd. Iedereen moet de akkoorden respecteren. Het is zoals in een club. Ik wil niet over één specifiek land spreken, maar indien een land de regels niet respecteert, is het beter dat het vertrekt", besloot de voorzitter van de Europese commissie.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...e-verlaten.aspx
Mijn mening:Ik vind dat Barosso groot gelijk heeft. De inwoners van de andere Europese landen moeten ook betalen om Griekenland uit de crisis te krijgen dus moeten er maatregelen genomen worden zodat Griekenland niet boven zijn stand zal blijven leven. Het land verkeert momenteel in een zware crisis en is niet in staat om een regering te vormen... De Europese Unie kan geen geld blijven geven aan een land dat geen regering kan vormen terwijl het van het grootste belang is dat er een regering is in Griekenland. Ik vind dat het niet kan dat als je financiele steun krijgt, je toch maar verder je zin blijft doen.... Als het zo blijft moeten er inderdaad maatregelen genomen worden!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th May 2012, 17:21
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
De pot verwijt de ketel... Herinner je je onze laatste regeringsvorming nog?
Ik vind de uitleg van Barroso nergens op slaan. Eén van de basisvoorwaarden om een land toe te laten tot de Unie is dat het een democratie is. Nu wil Barroso dat de Griekse bevolking gewoon braaf ja knikt. Nu wil Barroso dat ze niet te veel nadenken en de enige optie kiezen die er is, zijn optie. Als dat niet snel gebeurt dan volgen er zware (zeer zware) sancties. Ik ben geen professor, maar een bevolking eenzijdig je eigen wil of de wil van de Unie opleggen lijkt mij niet democratisch. Het lijkt mij een beetje een dictatuur. De mensheid moet tegenwoordig volmondig de markten volgen. Geen tegenspraak, geen gezever. Men is de democratie verder en verder aan het uithollen . En wij geven al onze verworven rechten op zonder dat we het doorhebben, omdat we te druk bezig zijn met spullen kopen. Ooit worden we wakker met al onze rommel en gaan we tot het besef komen dat we in een orwelliaanse nachtmerrie leven. Dan zal het te laat zijn. Waarom zouden we nog gaan stemmen?
__________________
"Er gaat meer boven je pet, dan er onder." - Toon Hermans
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th May 2012, 08:48
Koen.Luyten Koen.Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Even over de uitspraak 'de pot verwijt de ketel': Ik denk dat in een land waar nog 5 andere regeringen(Vlaams Parlement, Waals Parlement,Brussels Hoofdstedelijk Parlement, Parlement van de Franse Gemeenschap Parlement van de Duitstalige Gemeenschap)
waren en het land nog een goedwerkende, tijdelijke federale regering heeft niet al te veel valt te verwijten
__________________
“He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever”
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.