actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2010, 14:35
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Slovaaks meisje (14) bevallen van verkrachter in Gent

GENT - Een Slovaaks meisje van 14 is vorig jaar in Gent moeder geworden, nadat ze brutaal en herhaaldelijk verkracht werd door een 23-jarige landgenoot. Dat werd woensdag vernomen bij de behandeling van het proces van de man voor de Gentse correctionele rechtbank.

De 23-jarige Slovaakse man daagde woensdag niet op voor de rechter, zodat de zaak bij verstek behandeld werd. De aanklager vertelde dat de zwangerschap en de feiten pas aan het licht kwamen toen het meisje zes maanden zwanger was. Het kindje werd in Gent geboren en opgevangen bij de familie.

Het slachtoffer verklaarde dat ze vanaf de zomer van 2008, toen ze 13 jaar oud was, herhaaldelijk werd verkracht door de beklaagde. Hij had haar in een park benaderd, maar het meisje ging niet in op zijn avances. De man zette echter zijn wil door en misbruikte het meisje verschillende keren op brutale wijze, onder meer in zijn wagen en in de hal van een appartementsgebouw.

Toen hij opgepakt werd, beweerde hij dat alles met de toestemming van het meisje gebeurde. Hij verklaarde dat hij verschillende vriendinnen had en nooit gebruik maakte van condooms. De man weigerde mee te werken met een psychiatrisch onderzoek en verscheen woensdag ook niet voor de rechtbank.

Het openbaar ministerie vraagt drie jaar cel voor de feiten. De uitspraak valt op 15 december.

Bron: De Standaard

Elke keer als je leest dat er een kind verkracht wordt is dit vreselijk. Maar wat mij het meeste stoort is de manier waarop de dader omgaat met de feiten.
Ten eerste getuigd het van enorm weinig respect van de dader door niet op zijn proces op te dagen. Als je volwassen genoeg bent om een kind van toen dertien jaar te verkrachten, dan moet je ook maar volwassen genoeg zijn om de gevolgen te dragen.
Ten tweede snap ik niet dat je zo dom kunt zijn om onveilig seks te hebben. Ik vind het vreselijk voor het meisje dat ze ten eerste al zwanger is geworden van een verkrachter. Nu heeft ze ook nog een groot risico dat ze met een hoop ziektes op zit gescheept. Ik snap dus niet waar de dader met zijn verstand heeft gezeten.
Wat in het artikel niet ter sprake komt is of de dader hier al lang is, of hij zich al heeft aangepast,… Het kan nu enorm grof zijn wat ik zeg. Maar op sommige momenten, moest het zijn dat de dader hier niet wettig is of dergelijke, vind ik het terecht moesten ze hem terugsturen en daar zijn straf laten uit zitten.
Persoonlijk vind ik ook drie jaar te weinig als straf. Het meisje zit levenslang opgescheept met een ongewenst kind van haar verkrachter en misschien ook nog een hoop ziektes. Zij heeft op een bepaalde manier levenslang gekregen, de dader moet voor mij een zwaardere straf krijgen.
Conclusie: het is vreselijk wat het meisje is overkomen. Heel haar jeugd, zelfs een groot deel van haar leven is verpest door één gekke man. De straf die hij kan krijgen mag voor mij dan ook een paar zwaarder zijn dan drie jaar.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2010, 17:24
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
De daden van deze man hebben het meisje voor het leven getekend. Hij is een verkrachter en een pederast. En toch kan hij na een jaar ( zie wet-lejeune) al terug vrij rondlopen. Begrijpen wie begrijpen kan....

Anderzijds is er ook een klein lichtpuntje aan dit verhaal. Ondanks het trauma dat ongetwijfeld verbonden is aan het pasgeboren kind gunt de moeder hem/haar toch de kans om een eigen leven te leiden. Gesteund door de familie.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.