actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2010, 11:30
Caroline Verbraeken Caroline Verbraeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Pulderbos
Posts: 60
Opvangcentrum met plaats laat geen asielzoekers binnen

Opvangcentrum met plaats laat geen asielzoekers binnen

Het opvangcentrum voor daklozen van Etterbeek liet het afgelopen weekend geen asielzoekers binnen terwijl er nog 150 plaatsen vrij waren. "Wij kunnen de asielzoekers niet opvangen, want zo komen de opvangplaatsen voor daklozen weer in het gedrang", luidt het.
"Van de 300 plaatsen in ons nieuwe opvangcentrum in Etterbeek waren er tijdens de nacht van zaterdag op zondag zo'n 155 bezet", zegt woordvoerder Christophe Thielens van Samusocial in de Persgroep-kranten.

De plaatsen zijn voor daklozen voorzien, niet voor de mensen uit het station Brussel-Noord. "Dat is een ander publiek", aldus Thielens. "Asielzoekers vallen onder de verantwoordelijkheid van Fedasil."

"We hebben een winterplan onderhandeld met staatssecretaris voor Armoedebestrijding Philippe Courard. Wij kunnen de asielzoekers niet opvangen, want zo komen de opvangplaatsen voor daklozen weer in het gedrang. Dat is in het verleden al gebeurd, dat willen we niet opnieuw."

Thielens benadrukt dat dit niet betekent "dat we ons niks aantrekken van het humanitaire probleem. Elke dag passeren we daar om de noden in kaart te brengen."

bron: www.gva.be

Mijn mening:
Hoewel ik vind dat er zo snel mogelijk een oplossing moet komen voor de asielzoekers, vind ik dat het opvangcentrum gelijk heeft.
Ik vind dat deze plaatsen moeten vrij blijven voor de daklozen. Zeker gezien het weer kouder word, hebben ze deze plaatsen nodig. Ze kunnen toch moeilijk asielzoekers aannemen en dan de daklozen buiten in de koude laten staan?
Ik vind dus dat ze gelijk hebben maar vind wel dat er een oplossing moet komen. Het zou niet ofwel het ene ofwel het andere mogen zijn. Ze moeten een oplossing vinden voor iedereen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th November 2010, 17:37
Britt.Snels Britt.Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 19
Ik vind dat ze op die nacht dan toch al 145 asielzoekers hadden kunnen helpen door ze opvang te geven. Ik ga akkoord met het feit dat de opvangcentra uitsluitend bedoelt zijn voor de daklozen, maar laat ze er dan slapen totdat er meer daklozen aan komen kloppen. Dan hadden deze asielzoekers toch al een dag minder in de koude moeten slapen. Maar misschien bekijk ik het dan weer te simplistisch en is dit allemaal veel te omslachtig.

Laatst aangepast door Britt.Snels : 29th November 2010 om 17:41.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th November 2010, 20:28
stef.colebunders stef.colebunders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 89
Persoonlijk ben ik het eens met Caroline. Dit artikel wijst nogmaals op het slechte asielbeleid in België. Dit opvangcentra dient voor daklozen niet voor asielzoekers. Asielzoekers horen thuis in andere centra. Wanneer er een duidelijk asielbeleid in België was, had er hier geen probleem gevormd. Ik vind natuurlijk net als Caroline dat er voor beide partijen een oplossing gezocht moet worden.
Een duidelijk asielbeleid zou hier al goed helpen en dit probleem oplossen. Jammer dat er nu vele asielzoekers tijdens deze barre koude op straat moeten leven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.