actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2013, 14:02
z*hra.ozden z*hra.ozden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Mol
Posts: 26
Minder militairen kosten nog veel geld.

Minder militairen kosten nog veel geld.
Begin dit jaar waren er nog 34.840 militairen en personeelsleden actief bij het Belgisch leger, maar betaalde Defensie wel nog 37.062 mensen. De daling van het militaire personeel zet zich dus niet even fors door in de loonkosten. Dat blijkt uit een rapport van het Rekenhof. Bovendien zorgt het grote verloop van jonge rekruten ervoor dat verjonging uitblijft.

Enkele honderden jonge kandidaten zouden in het nieuwe statuut ‘beperkte duur’ stappen, dat deze zomer door de regering is goedgekeurd. Dat statuut houdt in dat deze kandidaten voor maximum acht jaar bij Defensie aan de slag gaan. Daarna, of ten laatste wanneer ze afhankelijk van hun graad 32 of 34 jaar oud worden, moeten ze afzwaaien. Als beloning voor die acht jaar dienst krijgen ze als ‘gouden handdruk’, een jaar extra wedde, mee naar huis.


Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131121_00849307
Datum: 21.11.2013

Mening:
Ik vind het een schande dat Defensie jongeren op deze manier gaat rekruteren.
Op het einde van 8 jaar afzwaaien met een 'gouden handdruk' van een jaar extra wedde. Volgens mij is het aangenomen worden voor een periode van 8 jaar al een gouden handdruk. Werkzekerheid op zich is toch al een grote belofte in deze tijden van crisis. Laat staan dat ze er nog een jaar extra voor betaald worden.
Wat een verkwisting!

Laatst aangepast door z*hra.ozden : 21st November 2013 om 14:09.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2013, 17:25
Jolien.Vissers Jolien.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 86
Ik ben niet helemaal akkoord met Z*hra. Deze acht jaar tewerkstelling is een vorm van werkgelegenheid die de regering creëert. De militairen kunnen daarna ook ingezet worden in internationale situaties. Hierdoor kan België zich internationaal profileren en hier positieve diplomatische gevolgen van ondervinden. Ik denk dat de gouden handdruk ook wel mag wanneer deze militairen internationaal gelegerd zullen worden. Zij zullen dan voor een lange periode ver weg zijn van huis met gevaar voor eigen leven. Dit verdient wel een extraatje volgens mij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.