actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2016, 10:35
Gert.V*nlooveren Gert.V*nlooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Wuustwezel
Posts: 48
Meer dan 100.000 jobs bijgekomen sinds regering-Michel

In de twee jaar sinds het aantreden van de regering-Michel in oktober 2014 zijn er 104.900 jobs bijgekomen: 47.900 in het eerste regeringsjaar en 57.000 in het tweede. Dat blijkt uit cijfers die de Nationale Bank publiceerde.

‘Jobs, jobs, jobs.’ Dat zijn de drie prioriteiten van de federale regering, kondigde premier Charles Michel (MR) aan bij de voorstelling van de taxshift, in de zomer van 2015. En de regering houdt woord, zo blijkt uit de cijfers.

Daarmee doet Michel fors beter dan de regeringen Leterme-Van Rompuy en Di Rupo. De sterkste regeringsstart is het evenwel niet. De paars-groene regering onder leiding van Guy Verhofstadt creëerde in haar eerste twee jaar 147.700 jobs. Maar als de regering dit tempo volhoudt, steekt ze wel al haar voorgangers voorbij.

Het ziet ernaar uit dat de jobcreatie op peil zal blijven. Volgens de Nationale Bank zullen er ook volgend jaar 46.500 banen bijkomen.

De regering beloofde om de jobs vooral te creëren in niet-gesubsidieerde sectoren. En ook daar houdt ze woord. Van de 104.900 extra banen kwamen er 41.000 bij in sectoren die traditioneel tot de overheid in brede zin – onderwijs, gezondheidszorg en cultuur – worden gerekend. Bijna twee derde van de nieuwe banen wordt dus in de privésector gecreëerd.


Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20161201_02601989


Eigen mening: Ik vind dat dit nieuws nogal onverwacht komt. Een heel jaar lang hoor je enkel over ontslagen en saneringen. Dan vraag ik me af wat de balans is tussen de gecreëerde jobs en de verdwenen banen. In elk geval is dit positief nieuws, al zie ik hier ook een nuance. Welke sectoren krijgen de meeste nieuwe jobs? Worden knelpuntberoepen geholpen bij de invulling of worden er extra jobs gecreëerd waar het eigenlijk niet nodig is? Toch doet deze regering het, volgens de cijfers, beter dan de vorige regeringen. Laten we hopen dat deze trend zich voortzet, ook naar de toekomstige regeringen toe.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.