actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th December 2010, 11:53
RoxanneHens RoxanneHens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 21
Een op de vijf Amerikaanse echtscheidingen veroorzaakt door sociale netwerksites

Een op de vijf Amerikaanse echtscheidingen veroorzaakt door sociale netwerksites

* donderdag 16 december 2010, 06u48
* Bron: dpa http://hetnieuwsblad.be/article/det...DMF20101216_004
* Auteur: jns

Facebook en andere sociaalnetwerksites zijn ook de officiële reden voor een vijfde van de echtscheidingen in de Verengide Staten. Dat verklaarde de gerenomeerde echtscheidingsadvocaat en voorzitter van de Amerikaanse Academie voor Familieadvocaten (AAML) in de staat New York, Allan Mantel.

'Google, Facebook, MySpace en Twitter maken het voor een partner gemakkelijker om ontrouw te bewijzen. Het aantal echtscheidingen zelf is niet zozeer gestegen, mensen zijn altijd ontrouw geweest', aldus Allan. In de VS strandt één huwelijk op twee.

Een recente studie van de AAML toont aan dat bij overspel dat online ontdekt was, in 66% van de gevallen de bewijzen gevonden werden op Facebook, 15% op MySpace en 5% op Twitter.

Ook bekende sterren kunnen door het internet gevloerd worden. Zo ontdekte Desperate Housewives-ster Eva Longoria dat haar man, basketbalspeler Tony Parker intiem Facebook-contact had met een andere vrouw. Ze vroeg meteen de echtscheiding aan.

Eigen mening

Ik ben zowiso geen voorstander van Noxa, Twitter, Facebook, Netlog, ... en vooral MSN. Het is allemaal heel onpersoonlijk wanneer je tegen elkaar praat. Je partner in conversatie zou je verkeerd kunnen verstaan en vroeger zouden daar nogal eens frustraties en zelfs ruzies uit ontstaan. Ook intentioneel ruzie maken kwam al eens voor in mijn puber jaren.
Er worden zo veel dingen gezegd en gedaan op sociale netwerksites die je in het echte leven nooit zou doen of zeggen, waarom dan wel via de pc?

Misschien is dit een van de weinige goede dingen aan sociale netwerksite... Het ontdekken van je partners affaire. Maar dan nog. Hoe verkeerd kan je zo'n dingen interpreteren? En hoe onschuldig is het allemaal misschien? Er kan geen geslachtsgemeenschap via de computer gebeuren...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th December 2010, 14:15
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Meteen vaststellen wanneer je partner op een sociale netwerksite zit, dat hij of zij vreemd gaat is er wel compleet over. Misschien heeft je partner wel nood om met een buitenstaander te praten en kiest hij daarvoor Facebook. Zolang er geen concrete bewijzen zijn is het nogal overbodig en belachelijk om meteen de echtscheiding aan te vragen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th December 2010, 20:16
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
Ik vind dat dorien gelijk heeft.

Wij hebben soms toch eens nood aan een serieuze babbel met iemand, en in mijn geval is dit zeker niet altijd mijn lief!! Ik kan zeker even goed praten met een goede vriend/vriendin!

Ik vind het ook heel "zielig" om een relatie te hebben over het internet. Dit vind ik persoonlijk iets zoals: "Ik durf in real life niet met mensen te praten." Dit is nu wel heel hard geformuleerd. Maar ergens vind ik dit wel iets van waarheid hebben.

Ik geloof ook niet dat dit de enige redenen zijn voor echtscheiding? Ik denk dat het meer een combinatie is van de sociale netwerksites + geen vertrouwen hebben in elkaar + elkaar willen controleren...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th December 2010, 10:33
vincent.van.houtven's Avatar
vincent.van.houtven vincent.van.houtven is offline
Student KHK
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Retie
Posts: 49
Arrow

Dit bewijst nog maar eens dat zo'n sociale netwerksites zoals Facebook weinig privacy hebben. Dus je moet er op letten wat je allemaal zegt of doet op zo'n netwerksite. Maar dit wil niet zeggen dat je partner of jezelf er direct het ergste van moet denken. Ik denk toch wel dat het normaal dat je een beetje jaloers bent als je partner op Facebook vanalles doet. Maar dat je daarvoor een echtscheiding aanvraagt... Dat gaat er een beetje over. Zoals Roxanne ben ik ook geen voorstander van zo'n sociale netwerksite. Persoonlijk vind ik virtuele vrienden maar niets, ik weet wie mijn echte vrienden zijn en heb daar geen Facebook voor nodig om dat te laten merken.
__________________
GrtZz...Vincent V H
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th December 2010, 19:19
lisa.dens lisa.dens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: vorselaar
Posts: 63
Zijn mensen in de VS dan zo paranoïde? Ik ben het eens met wat dorien zegt : Het wilt niet zeggen dat je partner op een sociale netwerk site zit, dat hij/zij vreemd gaat. Als je hier voor al de echtscheiding aanvraagt, is de liefde en het vertrouwen wel ver te zoeken vind ik.
Persoonlijk ben ik wel een voorstander van sociale netwerk sites, gewoon om in contact te blijven met vrienden die ik in het buitenland heb leren kennen. Moet mijn lief het daarom met mij uitmaken?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.