actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th December 2013, 21:56
Kristof.S*erckx Kristof.S*erckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2013
Locatie: Retie
Posts: 20
Syriëstrijder Brian De Mulder post dreigvideo op YouTube

Brian De Mulder, de Antwerpenaar van 20 jaar die in januari naar Syrië was vertrokken om bij de oppositietroepen te strijden en later bij milities die aanleunen bij al-Qaida, heeft op YouTube een video gepost waarin hij dreigt om een aanval uit te voeren tegen België.
Brian De Mulder zou zich bevinden in Aleppo, een stad in het noorden van Syrië waar het verzet in gevechten is gewikkeld met het regime van president
Bashar al-Assad. In zijn videoboodschap roept de Antwerpenaar op om de wapens op te nemen en naar Syrië te gaan. Hij verwijst ook naar minister van Defensie Pieter De Crem en de Nederlandse volksvertegenwoordiger Geert Wilders, partijleider van de rechtse Partij voor de Vrijheid PVV, die hij expliciet bedreigt. "De Crem, Wilders, de verraders vallen, let op voor autobommen", zo viel te horen op de video die inmiddels is weggehaald van de site.

De man formuleert ook dreigementen aan het adres van België, waar hij het systeem van de Sharia wil vestigen, een geheel van sociale en culturele normen die aan de Koran ontsproten zijn. "Moslims, de Sharia komt eraan, welkom in Belgistan. De vlaggen zijn gehesen, de sabels zijn gewet. Insha'Allah (Bij de wil van Allah). Wij worden martelaars."

De videoboodschap wordt momenteel in Antwerpen geanalyseerd.

Bron: Het Laatste Nieuws

Mening:
Deze bedreiging wordt veel te hard opgeblazen, een bedreiging van een 20 jarige gefrustreerde man lijkt mij geen reden tot paniek. Zelf ben ik een aanhanger van "doe wat je goed doet voelen". Als dat voor sommige mensen betekend dat zij willen strijden in hun heilige oorlog, kan ik enkel jaloers zijn op het feit dat zij zo goed weten wat hun gelukkig maakt. Ik ben er niet van overtuigt dat ze op de juiste manier worden gerekruteerd en geïnformeerd, maar ze weten alleszins wat ze willen. Het lijkt me beter als ze de Belgische-Syriëstrijders de vrijheid zouden geven om te vertrekken na dat ze met een deskundige hebben gesproken in plaats van hen gewoon te verbieden om te vertrekken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2013, 17:27
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
Met een deel van Kristof ben ik het eens. Mijn moto is: "Zorg dat je gelukkig bent in het leven, maar laat dat nooit ten koste gaan van anderen hun geluk".
Syriëstrijders doen heel veel mensen ongeluk aan, hun familie, hun thuisland, maar ook de slachtoffers die ze in Syrië maken.
Als ze dan nog eens hun land van herkomst gaan bedreigen, gaat het er voor mij helemaal over. Als ze willen vechten, dan gaan ze maar, maar ik die dat als landverraad, voor mij zijn dit 'deserteurs' ten opzichte van België. Als ze ooit terug willen komen, dan zijn ze volgens mij niet goed bezig. (Als ze niet willen terug komen, uiteraard ook niet.)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.