actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th May 2013, 11:49
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Een op de vijf jongeren in VS heeft mentale problemen

Een op de vijf jongeren in VS heeft mentale problemen

Tot twintig procent van de minderjarigen in de Verenigde Staten lijdt aan mentale problemen, zoals angst, depressie of een aandachtsstoornis. Dat blijkt uit een omvangrijk onderzoek door de Amerikaanse federale autoriteiten van Volksgezondheid.

"Dertien tot twintig procent van de kinderen tussen drie en zeventien jaar oud in de Verenigde Staten lijdt aan een mentaal stoornis", en dat aantal neemt nog toe, aldus de auteurs van de studie die uitgevoerd werd tussen 2005 en 2011.

Het vaakst werd een aandachtsstoornis vastgesteld (bij 6,8 procent van de minderjarigen), gevolgd door gedragsproblemen (3,5 procent), angst (3 procent), depressie (2,1 procent), autisme (1,1 procent) en het syndroom van Gilles de la Tourette (0,2 procent).

De onderzoekers preciseren dat de mentale problemen veranderen met de leeftijd en kunnen zorgen voor moeilijkheden bij het spelen, leren, spreken of het in bedwang houden van emoties.

De studie toont verder ook nog aan dat 4,7 procent van de twaalf- tot zeventienjarigen in de VS regelmatig drugs gebruikt.

Bron: De Morgen, 17/05/2013, http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...problemen.dhtml

Commentaar:
Ik vind dit een heel hoog aantal en dit is best verontrustend. Als dit gaat blijven stijgen, hebben we binnenkort misschien allemaal wel een mentale stoornis. Ik denk dat dit komt doordat men nu veel sneller de kinderen laat testen op stoornissen. Ik denk dat ze eigenlijk altijd iets kunnen vinden, als je je laat testen. Misschien moeten we ons minder snel zorgen maken als er eens iets klein mis is met de kinderen. Als de kinderen nu echt vaak klagen over dezelfde problemen, is het wel goed dat we ze laten testen. Ik denk dus dat er veel jongeren zijn die maar een kleine mentale stoornis hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.