actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2013, 18:25
Hans.VanGorp Hans.VanGorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 35
Ambulancier riskeert 3 maanden cel voor misgelopen interventie

Het Brusselse parket heeft donderdag een gevangenisstraf met uitstel gevorderd tegen een ambulancier van de Brusselse brandweer omdat een patiënt zwaargewond raakte bij een interventie van de man.

De patiënt werd met een rolstoel een appartement buitengedragen, maar volgens het parket liet de 40-jarige ambulancier die opzettelijk vallen zodat de man ten val kwam. Het slachtoffer hield er een hersenbloeding aan over en verkeerde enkele dagen in levensgevaar.

Het incident deed zich voor op 19 oktober 2012 in een appartementsgebouw in Sint-Jans-Molenbeek. Mensen die er op een feestje waren, troffen er op de negende verdieping een zwaar dronken man aan die gevallen was en een hoofdwonde had. Ambulanciers van een opgeroepen ziekenwagen brachten de man in een rolstoel met de lift naar de begane grond en rolden hem over een hellend vlak vervolgens het gebouw uit, maar dat liep mis.

'De man was zeer weerspannig en wilde niet mee naar het ziekenhuis', zei de ambulancier donderdag. 'We maakten hem vast, maar hij rukte zich los en hield zich aan de reling van het hellend vlak vast. Daardoor glipte de rolstoel uit mijn handen.'

Volgens het parket liet de man de rolstoel opzettelijk los en maakte hij zich schuldig aan onopzettelijke slagen en verwondingen door gebrek aan voorzorg. De rechtbank doet uitspraak op 2 januari.
Bron: destandaard.be, Datum: donderdag 5 december.

Persoonlijk vind ik dit een zeer vreemd verhaal. Ik denk dat het parket hier een foute beoordeling heeft gemaakt. Het is de brandweerman zijn werk om patiënten veilig te vervoeren, maar een ongeluk met een rolstoel is snel gemaakt. Aangezien er ook geen persoonlijke band is tussen de patiënt en de brandweerman, denk ik niet dat die laatste een rede had om de man kwaad te doen. Bovendien werkte de dronken patiënt zeer hard tegen, waardoor we misschien kunnen concluderen dat het zijn eigen schuld was.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.