actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2014, 13:22
Dorien V*n den Broeck Dorien V*n den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lier
Posts: 51
Iedereen weet dat optrekken pensioenleeftijd nodig was.

‘Iedereen weet dat optrekken pensioenleeftijd nodig was’

De regering-Michel gaat dan wel de pensioenleeftijd optrekken, uitzonderingen hierop zullen blijven bestaan. Dat zei Open Vld-vicepremier Alexander De Croo - twee dagen geleden nog minister van Pensioenen - zondag in De Zevende Dag.
'67 jaar zal voor een zeer beperkte groep zijn', zei De Croo. 'De uitzonderingen voor zware beroepen en een lange loopbaan blijven bestaan'. 'Men kijkt nog altijd meer naar de loopbaan dan naar de leeftijd. Iemand die op 18 jaar is beginnen werken, kan ook na deze hervorming op 61 met pensioen', zei De Croo.

'We gaan ook maatregelen nemen dat het arbeidsmodel zich aanpast. Een van de zaken die we doen om het gemotiveerd tijdskrediet uit te breiden van drie jaar tot vier jaar'.

De Croo en zijn N-VA-collega Jan Jambon blijven er wel bij dat het optrekken van de pensioenleeftijd nodig was. 'We leven allemaal langer, we studeren ook allemaal langer. Eigenlijk weet iedereen dat dat op termijn niet houdbaar is. Er zijn ook omkaderende maatregelen nodig, maar in essentie weet iedereen dat dit nodig is'.

Pensioen voor parlementairen

Jambon en De Croo zouden er overigens geen probleem mee hebben dat de loopbaan- en leeftijdsvoorwaarden van de parlementaire pensioenen - nu kan een parlementslid op 60 met pensioen - gelijkgeschakeld worden met die van de privésector.

‘Ik zou er geen probleem mee hebben om de pensioenleeftijd voor parlementairen op te trekken en gelijk te schakelen naar de pensioenleeftijd voor arbeiders en bedienden’, aldus De Croo. ‘Deze generatie politici is rijp voor een debat daarover.’

Bron:http://www.standaard.be/cnt/dmf20141012_01316228
12 oktober 2014

Mening: Ik denk dat bij dit artikel veel meningen zijn over de pensioenleeftijd. Mijn mening is dat het wel normaal is dat de pensioenleeftijd omhoog gaat. De mensen worden ouder en gaan langer studeren, er zijn minder mensen die al van op 18 jaar gaan werken. De meeste willen een diploma halen om zo een betere job te kunnen krijgen. Ik ben het ook eens over dat ze willen dat iedereen op dezelfde leeftijd op pensioen mag gaan zoals de parlementaire leden, zij mogen nu vroeger op ppensioen. Dat vind ik ook heel normaal, iedereen is gelijk voor de wet. Maar voor mij is mijn pensioen nog heel ver weg en de leeftijd zal blijven stijgen, dat weer iedereen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.