actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2010, 14:27
didier.dillen didier.dillen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 60
Turtelboom werkt aan eenvoudig aangifteformulier

Nu de ergste waternood voorbij lijkt, kunnen de slachtoffers stilaan de schade opmeten. Ontslagnemend minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom pleit alvast voor een eenvoudig aangifteformulier.

"Ik denk dat het goed is dat we samen een heel eenvoudige simpele checklist maken zodanig dat we het zo makkelijk en gebruiksvriendelijk kunnen maken voor de mensen en zo snel mogelijk de schadedossiers kunnen afhandelen", aldus Turtelboom vanmorgen in De Ochtend op Radio 1.

Turtelboom zei ook dat de hulpdiensten waren voorbereid op de watersnood. 'Brandweerdiensten en civiele beschermingen waren klaar. Zandzakjes werden al gevuld en zwaar materiaal werd al klaargezet op plaatsen waar problemen verwacht werden.'

Toch had een groot deel van Vlaanderen te kampen met wateroverlast. Volgens Turtelboom moet er werk gemaakt worden van een lijst met aannemers die beschikken over zwaar materieel om bv. water weg te pompen. Op die manier zouden de aannemers sneller kunnen ingeschakeld worden.

Bron: De Standaard: 15/11/2010

Eigen mening
Het is goed dat men aan zo'n eenvoudig aangifteformulier wertk zodat deze verwerking ervan vlotter verloopt. Want ik kan me al voorstellen dat zo'n klassiek formulier (bij andere formulieren moet je ook 101 stappen uitvoeren) heel veel tijd in beslag neemt, en ik snap dat de mensen die waterschade aan hun huizen hebben dit zo snel mogelijk willen afhandelen.

Ook de verzekeringen gaan hun handen vol hebben, ik ben benieuwd waar al het geld om de schade te vergoeden vandaag gaat komen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th November 2010, 17:50
IsabellHoremans IsabellHoremans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herentals
Posts: 40
Ik vind het ook wel heel belangrijk dat bij dit soort gevallen, die ernstig zijn, de mensen die eronder lijden zo snel mogelijk geholpen worden. Door een eenvoudig aangifteformulier in te voegen, kan men dit zeker en vast bereiken denk ik. Zo kunnen ze veel sneller de schade opmeten en de verzekeringen verwittigen hoeveel mensen schade lijden. Natuurlijk kan het dan nog altijd traag gaan, maar hopelijk gaat het al iets sneller, want voor lange tijd in een woning zitten waar alles stuk is en niets meer werkt, is zeker niet aangenaam.

Dat de hulpdiensten zich ook al voorbereid hadden op het ergste, vind ik aangenaam om te horen, omdat we zo weten, dat als het bij ons gebeurt, we er niet alleen voor staan en op hulp kunnen rekenen.

Ik wil bij dit artikel ook nog vermelden dat Annemie Turtelboom gisteren op het nieuws verteld heeft dat we een grote kans hebben om het rampenfonds te mogen raadplegen en zo kunnen die getroffen mensen ook geholpen worden en hun schade herstellen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.