actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2016, 09:00
robin.s*eurs robin.s*eurs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 82
Vlaanderen investeerde nooit minder in natuur en bos

Vlaanderen investeerde nooit minder in natuur en bos

Nooit in de voorbije twintig jaar kocht Vlaanderen minder bos- en natuurgebied op dan vandaag. Dat tonen nieuwe berekeningen van het Instituut voor Natuur- en Bosonderzoek (INBO). Volgens Vlaams minister van Milieu Joke Schauvliege (CD&V) gaat het om "een eenmalige besparing".


Tussen 2014 en 2015 zakte het bedrag dat Vlaanderen veil had om zelf bos- en natuurgebied op te kopen van 14 miljoen naar 9,6 miljoen euro. De oppervlakte aangekocht bos- en natuurgebied halveerde bijna, van 697 hectare naar 351 hectare. In totaal ligt het budget voor de vergroening nu ruim 30 procent lager dan in de vorige regeerperiode (2009-2014) en 45 procent lager dan in de periode daarvoor (2004-2009). Gecorrigeerd aan de hand van de gestegen consumptieprijzen is dat respectievelijk zelfs 42 procent en 60 procent.

Vlaams minister van Natuur Schauvliege reageert dat vorig jaar een eenmalige besparing van 10 miljoen euro op het aankoop- en investeringsbudget is doorgevoerd. "Die is voor dit jaar weer rechtgezet", klinkt het.


Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/politiek/vla...n-bos-b81bab96/

Mening:

Het milieu is een hot topic geworden in onze " moderne" samenleving. Onze mooie groene wereld is kapot en wordt overspoeld door huizen en wegen. Voor elke boom die men uit doet, zou men er normaal één terug moeten zetten. Zoals iedereen wel weet gaan besparingen en het milieu een boost geven niet samen. Ik ga akkoord dat er bespaard moet worden, maar vind het niet kunnen dat men net op milieu gaat besparen. Ik vraag me af of mensen wel door hebben hoe belangrijk dit wel niet is. Vaak komen de mensen dan met " als de wereld vergaat, dan ben ik er toch niet meer", en dat is zeer jammer. Onze prachtige wereld is om zeep. Volgens mij staan mensen er niet genoeg bij stil dat het echt niet goed gaat met het milieu. Ik hoop dat men terug meer gaat investeren in onze bossen en de natuur. Ik ben namelijk bang hoe de wereld van mijn kleinkinderen er gaat uitzien.

Laatst aangepast door robin.s*eurs : 18th October 2016 om 09:12.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.